🔸 فعالتر شدن موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی استان لرستان

باید تلاش کنیم از خیرین، نیکوکاران و عامه مردم که به هر نوعی می‌توانند به سازمان بهزیستی کمک کنند، کمک بگیریم و در خدمت فقرا و نیازمندان جامعه هدف و گروه‌های هدف و مخصوصاً ولی‌نعمتان باشیم.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان،همایون عمودی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بحث مردمی‌سازی است، بنابراین در سازمان بهزیستی به این نتیجه رسیدیم که باید تلاش کنیم از خیرین، نیکوکاران و عامه مردم که به هر نوعی می‌توانند به سازمان بهزیستی کمک کنند، کمک بگیریم و در خدمت فقرا و نیازمندان جامعه هدف و گروه‌های هدف و مخصوصاً ولی‌نعمتان باشیم.

وی ادامه داد: مؤسساتی در سال‌های گذشته تحت عنوان مؤسسه خیریه در لرستان تشکیل شده بودند و هیچ فعالیتی نداشتند و به این دلیل آنها را به کمیسیون ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت دعوت کردیم.

عمودی‌زاده افزود: در این جلسه هفت مؤسسه را دعوت کردیم و تأکید کردیم این مؤسسات باید فعالیت‌های اساسی جهت خدمت به جامعه و گروه هدف داشته باشند و اگر توانایی ندارند مجوزها را واگذار کنیم.

این مسئول اضافه کرد: قرار است این مؤسسات را فعال کنند و در راستای جمع‌آوری، جلب و جذب مشارکت‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی و بسته‌های معیشتی و خدماتی فعالیت‌شان را شروع کرده تا بتوانیم یک خدمت بی‌منتی به جامعه هدف داشته باشیم.

وی افزود: به مؤسسات راکد بین دو هفته تا یک ماه فرصت دادیم که فعالیت خود را شروع کنند، بعد از یک ماه مجدداً ارزیابی می‌شوند.

عمودی‌زاده با بیان اینکه منابع دولت محدود بوده و خواسته جامعه هدف ما نیز نامحدود است،  تصریح کرد: مددجویان در بحث ازدواج، مسکن، جهیزیه، لوازم زندگی، درمان، تحصیل، کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولین توقع‌هایی از سازمان دارند که باید تلاش کنیم چندین برابر اعتبارات دولت از مردم، خیرین، نیکوکاران و ... کمک بگیریم.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: سال گذشته با همین مردمی‌سازی ۶۴ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی از مردم کمک گرفتیم که بخش اعظمی از مشکلات جامعه هدف حل شد.

کد خبر 80711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد