بهره‌مندی ۱۳۱۰ زن سرپرست خانوار قزوینی از بیمه اجتماعی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی قزوین از پوشش یک هزار و ۳۱۰ زن سرپرست خانوار در استان از بیمه اجتماعی بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور  افزود: از این تعداد ۹۲۶ زن سرپرست خانوار شهری و ۳۸۴ زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی، یکی از ماموریت های مهم سازمان بهزیستی را حمایت از زنان سرپرست خانوار دانست و اظهار کرد: در همین راستا ارائه خدمات حمایتی از زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها و همچنین دختران خود سرپرست صورت می گیرد.

این مسوول همچنین گفت: هدف اصلی این فعالیت تسهیل و تسریع فرآیند توانمند سازی خانواده ها است و صرفا به حمایت های مالی محدود نمی شود.
دهباشی پور تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵ گروه تحت عنوان گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های خیاطی،تولید و بسته‌بندی مواد غذایی،شیرینی فروشی،دامداری،تولید سرویس آشپزخانه، سفالگری، تولید فرش و قالیچه، کافه و رستوران فعالیت می‌کنند.
به گفته این مسوول، هم اکنون ۴۷ زن سرپرست خانوار استان قزوین در گروه‌های همیار مشغول فعالیت هستند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این دستگاه از خدمات مختلف مستمری و توانبخشی بهره‌مند هستند.
دهباشی پور ادامه داد: یکی دیگر از خدمات بهزیستی به فرزندان زنان سرپرست خانوار حمایت از دانش آموزان تحت پوشش است که با انعقاد تفاهم نامه همکاری دانش آموزان تحت پوشش می توانند به صورت رایگان از کلاسهای آنلاین و آزمون های کانون بهره مند شوند و همچنین دانش آموزان با معدل ۱۶ به بالا نیز از کلیه خدمات بهره مند هستند.

کد خبر 80593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد