بیله سوار | آغازبرنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان در بهزیستی شهرستان بیله سوار

به گزارش‌ روابط عمومی بهزیستی شهرستان بیله سوار، برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله با حضور فرماندار و روسای ادارات در شهرستان بیله سوار افتتاح گردید.

محمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیله سوار گفت: غربالگری بینایی کودکان در سه سطح صورت می گیرد؛ در سطح اول توسط مربیان دوره دیده بهزیستی و با  E چارت، سطح دوم توسط اپتومتریست (کارشناس بینایی سنجی) طرف قرارداد و در سطح سوم توسط چشم پزشک معاینه می گردد که در تمامی سطوح انجام معاینات برای خانوارهای نیازمند بصورت رایگان می باشد.

محمدی افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۵۶۶ کودک سه تا شش ساله توسط پایگاه های ثابت و سیار در این شهرستان در سطح یک مورد معاینه غربالگری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از مجموعه کودکان غربال شده در سطح اول ۱۴۷ مورد مشکوک تشخیص داده شدند که جهت انجام مداخلات بیشتر به سطح دوم اپتومتریست طرف قرارداد ارجاع شدند که از این تعداد ۱۳۹ نفر سالم و ۸ نفر دارای تنبلی چشم بوده که به تشخیص کارشناس بینایی سنج به کودکان عینک تجویز گردید.

 در ادامه اصغری فرماندار شهرستان بیله سوار ضمن تقدیر از اداره بهزیستی  در جهتت اقدام برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها بالاخص برنامه غربالگری بینایی، از سایر ادارات نیز خواستند جهت پوشش بالای غربالگری کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان همکاری های لازم  را با بهزیستی را داشته باشند.

کد خبر 80573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد