تقدیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خانواده نیکوکار مشهدی/ تأکید مرتضوی بر حمایت از نهادهای مردمی در حوزه بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با عابدشاهی، پدر خانواده نیکوکار مشهدی در پذیرش سرپرستی سه فرزند دارای شرایط خاص، از اقدام ایشان در الگوسازی این امر مهم تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در دیدار با عابدشاهی پدر خانواده مشهدی که ۳ فرزند دارای شرایط خاص را به سرپرستی گرفته‌اند، اظهار داشت: ایام مبارک دهه کرامت فرصت تجلیل از کسانی است که برای کاهش آلام نیازمندان پیش‌قدم می‌شوند.

وی با بیان این‌که اقدامات صورت‌گرفته در سازمان بهزیستی شاخص و اثربخش است، گفت: فرآیندهای فرزندخواندگی در سازمان بهزیستی با قید فوریت اصلاح شده است و تأکید داریم در این حوزه نهادهای مردمی مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

مرتضوی افزود: در شیوه جدید با همکاری قوه قضاییه قبل از فرزندخواندگی امکان امانت‌سپاری فرزندان دارای شرایط خاص هم فراهم شده است.

وزیر رفاه با اشاره به استقبال گسترده خانواده‌های ایرانی از پذیرش فرزندان بی‌سرپرست، اظهار داشت: اقدام سخاوتمندانه خانواده عابدشاهی در مشهد در شرایطی که خود دارای فرزند بودند، شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی گفت: در کنار این اقدام راه‌اندازی مجموعه‌ای مردمی برای ساماندهی و تسهیل روند فرزندخواندگی در استان خراسان‌رضوی با هدف‌گذاری شیرخوارگاه‌های بدون فرزند هم از دیگر اقدامات شاخص آنان است.

مرتضوی با تأکید بر روند مطلوب و رو به رشد نظام سلامت در کشور، افزود: غربالگری ژنتیکی نیز اقدام ویژه‌ای است که در کاهش جمعیت معلولین کشور کمک شایانی کرده است.

در این دیدار «علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز حضور داشت.

کد خبر 80485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد