در رسانه | ۱۹ کودک در استان بوشهر به فرزند خواندگی واگذار شدند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در زمینه حمایت و صیانت از حقوق کودک بی‌سرپرست و بد سرپرستی که از طرف مقام قضایی به این سازمان معرفی شده سال گذشته ۱۹ کودک در این استان به فرزند خواندگی واگذار شدند.

به گزارش روابط عوموی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ، حسین اسدی‌راد روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از این شمار کودک بی‌سرپرست واگذار شده ۱۲ کودک دختر و هفت کودک پسر هستند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون درخواست‌های زوجین برای فرزندپذیری به صورت سامانه‌ای بررسی و اعلام نتیجه می‌شود، افزود: در حال حاضر تعداد ۴۶۷ خانواده با تشکیل پرونده در سامانه فرزند خواندگی در انتظار فرزندپذیری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در خصوص نحوه ثبت‌نام برای فرزندخواندگی گفت: ثبت‌نام برای سرپرستی از یک یا چند کودک یا نوجوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام می‌شود به این صورت که متقاضیان مدارک مورد نیاز شامل کپی شناسنامه و کارت ملی، سندازدواج، سند ملک یا املاک، مدارک ناباروری یا نامه متخصص زنان و گواهی اشتغال و تحصیل را در سامانه adoption.behzisti.net بارگذاری کنند.

اسدی‌راد مهیا کردن محیط مناسب شبیه به محیط خانه، اجرای کامل و علمی برنامه‌های تربیتی و مراقبتی و انجام امور مددکاری برای کاهش حضور فرزندان در خانه‌ها و سرعت‌‍بخشی در بازگشت این کودکان به خانواده زیستی یا جایگزین را از مهم‌ترین هدف‌ها و فعالیت خانه‌های کودک و نوجوان عنوان کرد.

وی مهمترین چالش فرزندخواندگی را رواج غیرقانونی پذیرش فرزند در خانواده‌ها از طریق خرید و فروش و واسطه گری دلالان است که به نوعی باعث به خطر افتادن منافع عالی کودک می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: در همین ارتباط طی انعقاد تفاهم نامه با چهار نهاد دولتی دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد که این معضل مورد بررسی قرار گیرد.

وی عدم پذیرش فرزندان بزرگسال و دارای مشکل برای درمان را از دیگر چالش‌های واگذاری فرزندان عنوان کرد.

اسدی‌راد با بیان اینکه فرزندخواندگی تا ۱۴ سالگی انجام می‌شود گفت: انتظار می‌رود خانواده‌ها نسبت به فرزندخواندگی فرزندان دارای معلولیت و نیاز به مراقبت ویژه و همچنین فرزندان بالای ۶ سال اقدام کنند.

کد خبر 80472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد