بهزیستی پناهگاه دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: برای نگهداری دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست و مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه این قشر، مراکز شبانه‌روزی، روزانه و ندای مهر این اداره کل فعال است و شهروندان برای دادن گزارش یا دریافت خدمات با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی تماس بگیرند.

حامد رضایی روز پنجشنبه به مناسبت دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در سازمان بهزیستی، حوزه دختران است و در این حوزه دو نوع فعالیت و خدمات مختلف ارائه می‌شود که یکی، مراکز نگهداری ویژه دختران بدسرپرست و بی سرپرست است که در مرکز استان، یک مرکز برای این امر فعال است و به بیش از ۴۰ نفر از دختران خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: در این مرکز به تحصیلات، مسائل تربیتی، ورزشی و فرهنگی دختران رسیدگی می‌شود و تلاش می‌کنیم این مرکز همچون خانه خود دختران، در دسترس آنها باشد و بهترین و باکیفیت ترین خدمات به آنها ارایه شود و در این مرکز در خصوص فعالیت‌های تربیتی در یکسال و چند ماه گذشته، کارهای پررنگی انجام گرفته و همه دختران برای سفرهای گردشی و زیارتی نظیر کربلا اعزام شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: این سفرها فرصت‌های تربیت معنوی برای جامعه هدف فراهم می‌آورد و در کنار این کارها با استفاده از ظرفیت خیران در حوزه عدالت آموزشی برای تحصیل و آموزش عزیزانمان، کلاس‌های تقویتی برگزار کرده ایم.

رضایی اضافه کرد: با استفاده از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل که ظرفیت بزرگی دارد، برای تربیت و تحصیل جامعه هدف گام‌های بلندی برداشته‌ایم و تعدادی از دختران در مرکز یاد شده در حوزه‌های ورزشی و فرهنگ و ادب جزو سرآمدان استان اردبیل و صاحب رتبه برتر در کشور هستند.

وی گفت: دومین فعالیتی که در بهزیستی برای دختران انجام می‌گیرد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و بهزیستی متولی این امر هست و در سطح جامعه بی شک دخترانی داریم که یا در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته اند یا در معرض خطر آن هستند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به همین منظور دو مرکز بهزیستی استان اردبیل در حال فعالیت است و یکی مرکز شبانه روزی است که حمایت‌های مددکاری و مداخلات لازم را ارائه می‌کند و در صورت لزوم، مشاوره‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی مختلف لازم نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی اردبیل افزود: علاوه بر این برای تعدادی از دختران که امکان دارد در داخل خانواده‌ها در معرض آسیب‌ها قرار گرفته باشند، مرکز ندای مهر بهزیستی از طریق ارتباط با تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح استان به صورت روزانه فعال است و بیش از ۶۰ نفر از جامعه هدف از این مرکز درحال دریافت خدمات متنوع پزشکی، مشاوره، تحصیلی، حمایت‌های لازم برای شکوفایی استعدادهای فکری، فرهنگی و ورزشی و درسی هستند.

رضایی ادامه داد: برای عزیزان مشمول مرکز یاد شده، برنامه‌های غنای اوقات فراغت نیز در نظر گرفته شده است تا در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات لازم به عمل آید و به مناسبت دهه کرامت نیز در این دهه برنامه‌های ویژه ای برگزار شده یا درحال اجراست که می‌توان به آشنایی مسئولان با فعالیت‌ها و خدمات بهزیستی در حوزه دختران، جشن روز دختر و مسابقات مختلف در مراکز بهزیستی استان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا دهه کرامت با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر از ۳۱ اردیبهشت ماه شروع و تا سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) ۱۰ خرداد ماه ختم می‌شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و بیش از ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی این استان هستند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر 80429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد