توانمندسازی خانواده ها با استفاده از ظرفیت گروه های مردم نهاد و جهادی در کنار بهزیستی 

جلسه بررسی طرح مهرواره در محضر ولی نعمتان با حضور دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران، دلیلی سرپرست  معاونت هماهنگی موسسات غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی، رجبی معاون پشتیبانی و منابع انسانی ، دکتر گلچوبی سرپرست اداره فناوری اطلاعات و  دبیرکارگروه عملیاتی مثبت زندگی  بصورت ویدئو کنفرانس با روسای ادارات بهزیستی شهرستانها، مدیران و مددکاران  مراکز مثبت زندگی و کارشناسان مشارکت های مردمی شهرستان ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی استان در راستای اجرای طرح مهرواره در محضر ولی نعمتان، گفت: هدف از اجرای طرح ایجاد همدلی بین آحاد جامعه، استفاده از ظرفیت مردم، استفاده از ظرفیت و توانمندی گروه های مردمی با محوریت  مراکز مثبت زندگی، خیرین و استفاده از ظرفیت مجموعه ها و کنشگران مردمی است.

وی ضمن قدردانی از کارکنان ، افزود: تلاش و فعالیت تک تک کارکنان شاغل در بهزیستی و مراکز زیر مجموعه در تحقق اهداف کلان سازمان موثر است و توانمندسازی جامعه هدف منوط به کار گروهی می باشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مراکز مثبت زندگی گفت: مراکز مثبت زندگی بعنوان بازوان بهزیستی در اقصی نقاط استان به جهت ارتباط مستقیم با خانواده های گروه هدف از اهمیت بالایی برخوردار هستند .

وی با پر اهمیت برشمردن فعالیت های تخصصی مراکز مثبت زندگی، عنوان کرد: با اجرای پویش در محضر ولی نعمتان یک رویکرد تعاملی جدیدی رقم خواهد خورد و این امر مستقیما با فعالیت این مراکز ارتباط دارد چرا که با خانواده ها ارتباط بی واسطه دارند و نقاط قوت و ضعف، چالش ها و در مجموع نظام مسائل گروه هدف و  امکانات محیطی زندگی این عزیزان را بررسی و شناسایی کردند.

این مقام مسوول با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی از پتانسیل بالایی در جهت شناسایی مجموعه ها در محلات برخوردار است، تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی با استفاده از ظرفیت ساکنین محلات، کانون های مستقر شده، گروه های جهادی، تشکلات دینی و مذهبی، موسسات فرهنگی، بسیج، افراد کلیدی  محل و ... می توانند کمک حال بهزیستی در حوزه های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری باشند.

دکتر بریمانی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت جوانان و بانوان در امر ارتباط با خانواده های تحت پوشش، گفت: مراکز مثبت زندگی با توجه به آشنایی با مشکلات و چالش های محلات می تواند شهروندانی که می خواهند کنشگر اجتماعی باشند را به این خانواده ها پیوند دهد تا نقاط ضعف و قوت شناسایی و مشکلات این عزیزان مرتفع شود.

این مقام مسوول ضمن تشکر از همدلی و همراهی مردم شریف استان با خانواده بزرگ بهزیستی، افزود: مددکاران مراکز مثبت زندگی می توانند نقش بسزایی جهت برقرای ارتباط بین شهروندان و خانواده ها ایفا کنند و گروه هدف بهزیستی جدای از مردم نیستند و مددکاران امین سازمان و جامعه هدف هستند.

دکتر بریمانی با بیان اینکه مردم همواره در کنار بهزیستی بوده اند، تصریح کرد: مهرواره در واقع اشاعه عشق و عاطفه در بین مردم می باشد و قرار است این عشق به سمت جامعه هدف بهزیستی جاری شود و بدون شک اجرای صحیح  پویش مهرواره توسط مراکز مثبت زندگی نتایج بسیار خوبی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به امید آفرینی بین شهروندان، گفت: فعالیت های امید بخش را باید در محلات اشاعه و ادامه دهیم و برای توانمند سازی خانواده ها ابتدا باید نقاط قوت شناسایی شود و در ادامه نیز نقاط ضعف را بررسی کنیم چرا که توانمندسازی خانواده ها با استفاده از نقاط قوت آن خانواده امکان پذیر است.

دکتر بریمانی اظهار داشت: در طول هفته آینده معاون و کارشناسان مشارکت های مردمی ستاد بهزیستی مازندران بصورت میدانی در سراسر استان حضور پیدا می کنند و طی نشست با کنشگران اجتماعی شهرستان ها نظام مسایل هر مرکز مثبت زندگی بررسی می گردد.

در پایان بر هماهنگی با دستگاههای همسو، ‌شرکای اجتماعی و استفاده از فرصت ها  تاکید شد.

کد خبر 80289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد