مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی اسکیزوفرنی پیامی را صادر کرد

به گزارش روابط عمومی استان اردبیل، متن پیام به شرح زیر است:

هر سال ۲۴ می(مصادف با ۳ خرداد) در تقویم جهانی روز اسکیزوفرنی نام گرفته است و هدف از اختصاص این روز از تقویم به نام "روز جهانی اسکیزوفرنی"، نشان از اهمیت بالای توجه به این اختلال دارد. به اشتباه افراد مبتلا به اختلالات شدید سلامت روان مانند اسکیزوفرنی بیشتر به عنوان خطر در نظر گرفته می‌شوند نه قربانی. این طرز فکر باعث شده که روزهایی مانند روز جهانی اسکیزوفرنی برای گسترش آگاهی مردم ایجاد شود.

اسکیزوفرنی یک اختلال حاد روانی است که برخی آن را شدید ترین اختلال روانی می نامند. افراد مبتلا به اسکیزوفرنی واقعیت را متفاوت تفسیر می‌کنند که منجر به علائمی مانند توهم، سردرگمی، اختلال در گفتار، اختلال در تفکر و رفتار عجیب و غریب می‌شود.

باید بدانیم که فرد مبتلا به اسکیزوفرنی کارهایی را انجام میدهد که خود در انجام آنها دخیل نیست و ایراد گرفتن های پی در پی فقط باعث آزار مضاعف او می شود. بنابراین باید با افزایش آگاهی نسبت به این اختلال، شناخت علائم و آموزش مواجهه و شیوه برخورد با این بیماران، این بیماری را بیشتر شناخته و توجه عموم مردم را برای حمایت بیشتر از این بیماران جلب کنیم.

با درمان مناسب و خودیاری، بسیاری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی می‌توانند عملکرد طبیعی خود را به دست آورند و حتی بدون علامت باشند. امید است تمامی عزیزان مبتلا به این اختلال هرچه زود تر تحت پوشش و درمان قرار بگیرند تا از چنگال این بیماری رهایی یافته و به زندگی طبیعی و سالم خود باز گردند.

                                                                                                                                                              حامد رضایی

                                                                                                                                                                  مدیرکل بهزیستی استان اردبیل

کد خبر 80279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد