برگزاری کارگاه آموزشی -توجیهی مناسب سازی در سنندج

در راستای هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کردستان و جهت آموزش و گسترش فرهنگ مناسب سازی، و پیرو مصوبه دبیرخانه شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان و مصوبه دبیرخانه مناسب سازی با همکاری شهرداری سنندج و دبیرخانه مناسب سازی شهرستان سنندج، امروز سه شنبه ٢خرداد ماه ،کارگاهی آموزشی برای کارشناسان ناظر شهرداری های چهارگانه سنندج، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نظام مهندسی و پیمانکاران شهرداری سنندج ازساعت ٩ صبح الی ١٣ ظهر در سالن جلسات اداره بهزیستی سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان : در این جلسه سیدانور رشیدی شهردار سنندج و شهرداران مناطق چهارگانه، رئیس بهزیستی شهرستان سنندج و مسئول دبیرخانه مناسب سازی شهر سنندج و استان کردستان حضور داشتند.

ابتدا شاکری مسئول دبیرخانه مناسب سازی استان ضمن خیر عرض خوشامد به مدعوین گزارشی از وضعیت مناسب سازی استان و شهر سنندج را ارائه و بر نقش مهم شهرداری ها در مناسب سازی تاکید کرد و به مشکلات جامعه معلولین اشاره و بر لزوم کار جدی کلیه دستگاه ها و مخصوصا شهرداری تاکید کرد.

رشیدی شهردار سنندج ، ضمن تشکر از بانیان جلسه، به لزوم کار جدی در شهرداری تاکید کرده و به نقاط قوت و ضعف شهرداری سنندج در این خصوص اشاره کرد و به همکاران خود تاکید کرد از این تاریخ به بعد حتما در تمام پروژه ها باید پیوست مناسب سازی لحاظ شده و در اجرا دیده شود.

وی همچنین به کارهای شهرداری سنندج در این خصوص اشاره و از تهیه ۵دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج خبرداده و اضافه کرد در آینده نزدیک ، این آمار به ٢٠ دستگاه خواهد رسید.

شهردار سنندج، به آمار پیاده روها و پارک های ایجاد شده اشاره کرد و افزود شهر سنندج در آینده نزدیک شهر دوستدار کودک و معلول خواهد شد.

در ادامه حبیب الله ابراهیمی مدیر بهزیستی شهرستان سنندج بر لزوم کار جدی در زمینه مناسب سازی از سوی کلیه دستگاه ها و مخصوصا شهرداری تاکید کرده و به مشکلات جامعه معلولین و حبس شدن آنها در داخل خانه و محل پرداخت و کارهای انجام شده شهرداری را خوب ولی ناکافی دانسته و ذهنیت مثبت شهردار سنندج در زمینه مناسب سازی را مهم ارزیابی کرده و گفت: انتظار حل مشکلات به صورت یک شبه را نداشته ولی امیدواریم رویه در پیش گرفته شهردار سنندج ادامه و گسترش یابد.

در ادامه ابراهیمی مشاور استاندار در زمینه معلولین و نماینده جامعه نابینایان بر لزوم کار فرهنگی در زمینه مناسب سازی تاکید کرد و گفت: مناسب سازی باید از ذهن ها شروع شود. در ادامه سینا کریمی کردستانی مشاور شهردار سنندج در امور معلولین به مشکلات افراد ویلچرنشین اشاره کرد و گفت: هیچ معلولی بدون کمک اطرافیان توانایی اجام امور شخصی خود را نداشته و دارای استقلال فردی نمی باشند.

در ادامه بابایی کارشناس مناسب سازی شهرداری سنندج بحث تخصصی کارگاه اموزشی را تدریس کرده و در پایان جلسه با اظهار نظر اعضا به پایان رسید.

کد خبر 80230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد