جشن روز دختر به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) در بهزیستی استان

دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با تجلیل از دختران نمونه و برتر تحت پوشش بهزیستی و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در جشن روز دختر در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل گفت: شهدا جان خود را به خدا هدیه کرده اند و خداوند مهربان به خاطر اینکه کریم و بخشنده است، هدیه شهدا را بی پاسخ نمی‌گذارد، بنابراین شهیدان، ثروتمندان واقعی جامعه هستند.

محسن صیاد ادامه داد: به هر یک از دختران عزیز پیشنهاد می‌کنم یک رفیق شهید انتخاب کنند و از وصیت نامه‌ها، نوشته‌ها و کتاب‌های آنان بهره‌مند شده و به ثروت واقعی برسند.

در این برنامه که به همت اداره کل بهزیستی، موسسه خیریه مهرپرور و برخی دستگاه‌های اجرایی اردبیل ترتیب یافته بود، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: در خصوص فعالیت های مختلف بهزیستی، بی شک یکی از مسائل بسیار مهم، در حوزه دختران تعریف می شود و در این راستا فعالیت هایی را در سطح استان انجام می دهیم و سعی داریم آسیب های روانی و اجتماعی را برای دختران به حداقل برسانیم.

رضایی توضیحاتی راجع به خدمات ارائه شده در مراکز پیشگیری از آسیب های دختران گرامی افزود: در بهزیستی ۲ مرکز برای ارئه خدمات به دختران در معرض آسیب یا فاقد حمایت های خانوادگی و اجتماعی پیش بینی شده و در این راستا خانه سلامت بهزیستی در حال فعالیت و ارائه خدماتی از قبیل نگهداری، خدمات پزشکی، حقوقی، معیشتی، مددکاری، روانشناسی و دیگر نیاز ها می باشد و این مراکز به صورت روزانه یا شبانه روزی فعالیت می کنند. مرکز ندای مهر باران یکی از مراکز موفق استان اردبیل می باشد که در سال جاری توانستند با همکاری خیران و موسسات دیگر، ۴۰ نفر از دختران تحت پوشش را  به کربلای معلی اعزام نمایند.

وی ادامه داد: در این مراکز سعی ما این است که با حمایت های مادی و معنوی همه جانبه از دختران عزیزمان اجازه ندهیم تا در زمینه ای احساس خلاء کنند. علاوه بر ارائه خدمات در زمینه های مختلف با برگزاری برنامه های تفریحی و گردشگری متنوع، اوقات فراغت این عزیزان را هم به نحو مطلوب پرکنیم.

گفتنی است: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجرای موسیقی سنتی آذری و تجلیل از ۲۸ دختر برتر عرصه های علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و مدیریتی به بهانه ۲۸ سال زندگی پاک و بی آلایش حضرت معصومه (س)، ورود پرچم متبرک گنبد حضرت معصومه(س)، چاووشی خوانی و حضور خادمان حرم در بین میهمانان از بخش های متنوع این جشن بود و استقبال گرم مادران و خانواده ها تا پایان جشن از موثر و دلپسند بودن برنامه های تدارک دیده حکایت داشت.

کد خبر 80178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد