بیش از ۱۰۰ مددجوی بهزیستی خرم دره تسهیلات اشتغال زایی دریافت کردند 

سرپرست بهزیستی شهرستان خرم دره از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۱۱۲ نفر از مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد شغل پایدار از طریق بانک های عامل به جامعه هدف پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خرم دره ابوالفضل کرمی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در زمینه های زنبورداری، عینک سازی، تولید کفش، نمایندگی موتور سیکلت، دوخت و نصب پرده، دامداری، تولید لباس مردانه، کشت گلخانه ای و... بوده است، افزود: تعداد ۸۰ نفر از این افراد از تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ سال جاری بهره مند شده و تعداد ۵ نفر نیز از طریق سایر منابع cbr از قبیل گروههای همیار، مراکز غیر دولتی، پرداخت مشوق های بیمه ای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت نمودند.

وی عنوان کرد: شناسایی افراد دارای معلولیت و مددجویان جویای شغل، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی از منابع موجود، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولان و مددجویان، پرداخت یارانه ارتقاء کارایی معلولان به کارفرمایانی که اقدام به جذب افراد دارای معلولیت می کنند، از جمله راهکارهای مناسب جهت تحقق اهداف سازمان بهزیستی در زمینه توانمند سازی مددجویان است.

کرمی به بسته های تشویقی مناسب برای کارفرمایان با هدف حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود : علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه که در اختیار کارفرما قرار می گیرد، پرداخت حق بیمه مددجویان نیز از دیگر بسته ی تشویقی به کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از جامعه هدف بهزیستی انتخاب نموده و بر اساس قانون کار دستمزد پرداخت می کنند، اعطا می شود.

وی به سامانه جویای کار ویژه مددجویان تحت پوشش به آدرس www.jobwo.ir اشاره کرد و افزود: این سامانه همیشه فعال و آماده ثبت نام از افراد بیکار تحت پوشش بهزیستی است و یک خط تلفن همراه و داشتن پرونده در بهزیستی برای ثبت نام افراد کافی است.

این مسئول یادآور شد: افرادی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است به دو گروه تقسیم می شوند؛ کسانی که دارای مدرک دانشگاهی هستند و کسانی که مدارک فنی و حرفه ای دارند. این دو گروه برای ۴ مدل اشتغال دولتی (جذب ۳ درصدی) خصوصی، کارفرمایی و خویش فرمایی معرفی خواهند شد و ادارات می توانند جهت نیرو به این سامانه مراجعه کنند.  

کد خبر 79911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد