کسب «رتبه نخست» ایجاد اشتغال استان توسط بهزیستی استان همدان

معاون بهزیستی استان همدان از کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان توسط بهزیستی خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان همدان؛ «دکتر یاسر عزیزی سعید»؛ معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به ایجاد ۲۸۵۷ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ توسط بهزیستی استان، افزود: ایجاد شغل برای مددجویان به صورت خوداشتغالی و کارفرمایی بوده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان همدان با همکاری کارگروه اشتغال استانداری، بانک های عامل بویژه بانک کشاورزی ۱۰۰درصد پرداختی و بانک های ملت و سپه ۹۱درصد پرداختی داشته اند، کارفرمایان بخش خصوصی که به بهزیستی اعتماد کردند موفق به ایجاد اشتغال پایدار و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان به این افراد شده است.

عزیزی سعید با تاکید بر لزوم توجه به اشتغالزایی، از جذب اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومانی در این عرصه سخن گفت و افزود: این تسهیلات از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بوده و طی سال گذشته اعطا شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان در ادامه صحبت های خود از کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان توسط بهزیستی استان همدان با ۲۳۵ درصد تحقق خبر داد و گفت: تعهد اشتغالزایی بهزیستی استان همدان سال گذشته برابر تعداد ۶۹۰ نفر بود که توانست بیش از تعهد خود و ۱۶۴۹ شغل ایجاد کند. عزیزی سعید اظهار کرد: تعامل و هم افزایی بخش های مختلف اجرایی لازمه ارتقاء و پیشرفت در زمینه رفع بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار، فرصت های برابر اجتماعی و بهتر زیستن ولی نعمتان بهزیستی است.

این مسئول با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی از طریق ایجاد اشتغال پایدار، همواره از اولویت‌ها و از موارد مورد توجه سازمان بهزیستی است، افزود: در راستای اهداف تعریف شده در سازمان بهزیستی، تسهیل گری اشتغال گروه‌های هدف شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده و معتادین بهبود یافته قادر به کار، با الگوهای توانمندسازی متنوع که شامل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به‌صورت خوداشتغالی، کارفرمایی و مشاغل خانگی همراه با پرداخت مشوق های حمایتی مانند بیمه خویش فرما و کارفرما، یارانه ارتقای کارآیی افراد دارای معلولیت و غیره انجام شد.

 معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان، استفاده از شرکت های دانش بنیان را برای رشد اشتغال موثر برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مسیر خودکفایی و اعتلای اشتغال جامعه هدف بهزیستی موثر است. عزیزی سعید هم چنین از برگزاری تور بازدید از کارخانجات با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت جهت آشنایی جامعه هدف با مشاغل و مهارت آموزی مددجویان توسط سازمان فنی و حرفه ای با دریافت گواهینامه خبر داد و گفت: همچنین برنامه هایی در راستای ایجاد گرایش به سمت تشکیل تعاونی ها با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پیش گرفته شده است.

کد خبر 79793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد