شاهرود | در سال گذشته یک هزار و ۶۴۲ نفر به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه داشته اند

جهانسیر: نقش مراکز مشاوره در ارتقا سلامت روان افراد و آرامش بخشی به جامعه بسیار مهم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از مراجعه ۱۶۴۲ نفر در سال گذشته به مراکز مشاوره بهزیستی خبر داد و افزود: این افراد از ۷ مرکز تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان شاهرود خدمات گرفتند.

جهانسیر ادامه داد: ۴ مرکز مشاوره عمومی، ۲ دفتر مشاوره و یک مرکز سلامت روان محلی خدمات مشاوره ای را در زمینه های خانوادگی، تربیتی، ازدواج، تحصیلی، اعتیاد و ...به مراجعین ارائه می دهند. وی نقش مراکز مشاوره در ارتقا سلامت روان افراد و آرامش بخشی به جامعه را بسیار مهم دانسته و ادامه داد: آموزش های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، مهارت‌های فردی و آموزش های تخصصی در این مراکز ارائه می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود عمده مشاوره های انجام شده را در زمینه خانوادگی اعلام کرده و ادامه داد: افرادی که جهت مراجعه به مراکز مشاوره از نظر مالی در مضیقه می باشند می توانند با مراجعه به اداره بهزیستی یاری برگ دریافت نمایند که در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان یاربرگ برای مراجعین صادر شده است.

ایشان در ادامه گفت: در راستای برنامه های پیشگیری از اعتیاد، بهزیستی شهرستان با همکاری موسسات و مراکز خود به اجرای طرح کیان برای ۱۳۲ نفر از پرسنل ادارات، طرح پارک یا پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان، طرح ارتقا توانمندی های شناختی رفتاری و طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در سطح محلات شهرستان مبادرت نموده است.

مسعود جهانسیر از همکاری مراکز مشاوره در اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داده و افزود: در سال گذشته طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، طرح همیار مادر و کودک، طرح خود مراقبتی زنان و دختران، طرح مشارکت اجتماعی زنان و طرح پیشگیری از خودکشی برای ۵۱۴ نفر از همشهریان شاهرودی اجرایی شده است.

کد خبر 79218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد