تلاش سازمان بهزیستی رضایتمندی مردم است/ضرورت تمرکز بر رضایتمندی ارباب رجوع و تکریم مددجویان

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور گفت:امروز تمام تلاش سازمان بر رضایتمندی مردم است که در این راستا خرد جمعی، اجتماع و اتحاد از نیازهای اصلی برای هم افزایی کارکنان برای پاسخگویی کامل به جامعه هدف است

دکترمحمدمهدی امیری در نشست تخصصی  رابطین  اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: مقایسه ارتباطات مردمی امروز و گذشته کار عادلانه ای نیست، در شرایط گذشته افرادی می توانستند دریافت کننده درخواست های مردمی باشند اما امروز این کار نیازمند ضرورت ها است و باید به روز برنامه ریزی شود

وی افزود: سازمان بهزیستی 170 خدمت ارائه می کند، این عدد رقم بزرگی است و در مواجهه با مسائل و مشکلا ت اقتصادی در سفره گروه های هدف کار دشوارتر می شود

دکترامیری گروه های هدف بهزیستی را جدا از افراد عادی جامعه دانست و گفت: رسیدگی به نیازهای این گروه های هدف کاری سخت است؛ معیشت، مسکن و درمان سه درخواست اصلی این افراد است

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را بر رضایتمندی ارباب رجوع و تکریم مددجویان متمرکز کنیم و حتی الامکان پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.همکاران بهزیستی باید تمام دستور العمل های لازم را فرا گیرند  چرا که در غیر اینصورت به افراد ارجاع غلط خواهند داد

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی سازمانی با رویکرد مددکاری است و اولین اصل این سازمان بازتوانی و توانمندسازی و حفظ حرمت انسانی است لذا برای ارائه خروجی خوب باید بسترهای لازم از جمله زیرساخت ها و انگیزه ایجاد شود

دکترامیری تاکید کرد: گسترش زیرساخت‌ها جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات به جامعه هدف و نگاه ویژه به حوزه پذیرش از نکات در حال اجراست و حذف فعالیت‌های غیر مطلوب و تمرکز بر اصل از مواردی است که مدنظر مدیریت سازمان بهزیستی است

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: جامعه هدف ما به دلیل آسیب پذیر بودن برای طرح مشکلات نیازمند گوش شنوا هستند و داشتن مهارت شنیداری و تاب آوری و همچنین رعایت حقوق شهروندی از الزاماتی است که کارکنان ادارات پذیرش باید دارا بوده و به آنها پایبند باشند

وی بر تلاش مضاعف برای خدمت رسانی به گروه‌های آسیب پذیر تاکید و اضافه کرد: پاسخگو بودن به جامعه هدف از نکاتی است که باید مد نظر کارکنان قرار بگیرد و علاوه بر استفاده از امکانات به نحو احسن، اقناع ارباب رجوع باید به دقت لحاظ شود

دکترامیری اظهار کرد: صبوری و خوش رویی در کنار شفافیت، دقت و استانداردسازی روند ارائه خدمات به گروه‌های هدف، می‌تواند  رضایتمندی ارباب رجوع را به همراه داشته باشد

دکترامیری در این نشست به ارائه نکاتی در خصوص چگونگی فرآیند پذیرش ، نحوه برخورد روانشناسانه با مددجویان ، آموزش مددکاری و سایر موارد مربوط به حوزه تخصصی پذیرش پرداخت و بر اجرای صحیح دستورالعمل و موازین قانونی و سازمانی تاکید کرد

وی بزرگترین عیب سازمان را جزیره ای عمل کردن دانست و گفت: این نوع عملکرد عیب سازمان است که باید در جهت رفع آن اقدام لازم صورت گیرد؛ امروز تمام تلاش سازمان بر رضایتمندی مردم است که  در این راستا خرد جمعی، اجتماع و اتحاد از نیازهای اصلی برای هم افزایی کارکنان برای پاسخگویی کامل به جامعه هدف است

دکترامیری خط قرمز ریاست سازمان را مددجو و شناسایی نیازهای مددجو عنوان کرد و گفت : رویکرد سازمان تحولی است لذا باید افرادی شناسایی شوند که تاکنون شناسایی نشده و به سمت بهزیستی حرکت نکرده اند که میز خدمت و ملاقات ضابطه مند جمله این اقدامات است

دکترمحمود حسین آبادی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز بیان کرد: آموزش و تدوین برنامه کمکی حلقه مفقوده در این حوزه است ؛ باید بتوان از ظرفیت سایر دستگاه ها در حوزه مددکاری استفاده کرد

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به نیازها و حفظ کرامت جامعه هدف در اولویت اقدامات ابن نهاد حمایتی است گفت:  بر این باور هستیم که پاسخ ها باید اقناع کننده باشد و برای تحقق این موضوع، ایجاد تعامل و هم افزایی بین بخشی ضروری است 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: ارائه خدمات  برای دانش آموزان استثنایی به صورت موردی ، پیگیری بحث ماده ۱۶ معتادین متجاهر و شناسایی موسسات در این حوزه، برپایی میز خدمت در مساجد و حضور بی واسطه میان جامعه هدف و شناسایی مراکز غیر دولتی در راستای رفع نیازهای جامعه هدف از جمله اقدامات اولویت داری است که در سازمان با جدیت دنبال می شود

وی ادامه داد: به منظور پیگیری دستورالعمل های جدید نیازمند آموزش و بازآموزی هستیم و با توجه به تغییرات اجتماعی و فرهنگی نیاز است ارایه آموزشها متناسب با نیاز روز جامعه هدف مورد توجه باشد

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت های ستاد پذیرش در این نهاد حمایتی بیان کرد: در ستاد پذیرش، مباحث حمایتی از تخصصی پررنگ تر و برجسته تر است که نیاز است به مباحث تخصصی توجه ویژه ای شود، حفظ کرامت و حریم مددکاران نیز در این بخش  مورد توجه است و با توجه به اینکه تلاشهای زیادی در ابن بخش صورت می گیرد این حوزه نیازمند نگاه ویژه ای است

کد خبر 79088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد