برگزاری نخستین کارگاه هم اندیشی نظام حمایت برای اطفال و نوجوانان

نخستین کارگاه هم اندیشی نظام حمایت برای اطفال و نوجوانان با حضور وزیر دادگستری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، معاون دادستان کل کشور، نماینده یونیسف در ایران، مدیران استانی و ستادی سازمان بهزیستی کشور و فعالان حوزه حقوق کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، این کارگاه آموزشی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ با نظارت و مدیریت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و با هدف همگرایی و هم افزایی بیشتر میان دادستان‌های سراسر کشور، سازمان بهزیستی و فعالان حقوق کودک برای احقاق حقوق کودکان و نوجوانان و تضارب آرا حول محور شیوه نامه آیین نامه قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، مراقبت های جایگزین و چالشها و راهکار برگزار شده است.

قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه این کارگاه با اشاره ایجاد کنسرسیوم مشترک میان وزارت دادگستری ،سازمان بهزیستی و دادستانی ها ،اظهار امیدواری کرد که این موضوع بتواند افق جدیدی برای خدمت موثر به فرزندان ایجاد کند.

وی گفت: با بررسی و مرور موضوع فرزند خواندگی از ابتدای گسترش اسلام و متناظر با فضای تعلیمی دین اسلام و سیره عملی ائمه اطهار؛متوجه می شویم که افراد به عشیره ها و اقوام خودشان سپرده می شدند و تحت سرپرستی دایه ها بزرگ می شدند و پیامبر مهربانی ها(ص) و برخی مفاخر عالم اسلام نیز در این بیوت تربیت یافته اند؛بنابر این هر چقدر از فضای مراکز نگهداری فاصله بگیریم و به طرف خانواده محوری پیش برویم،حتما توفیق جدی در فضای رشد فرزندانمان خواهیم داشت.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت رصد مداوم یک نظام تربیتی گفت: به واسطه روشن بودن موتور تولید فقر و معلولیت و آسیب های اجتماعی و همچنین بروز حوادث و سوانح،هر سال فرزندانی به بهزیستی افزوده می شوند که بخشی از این افزایش اجتناب ناپذیر است.

وی افزود:از دولت درخواست کرده ایم که این افزایش با یک نگاه آماری و در یک رصدخانه به صورت دائمی رصد شود تا بتوانیم آمار دقیقی از این افزایش داشته باشیم.

قادری به لزوم تبیین کار بزرگی که خانواده های پذیرنده فرزندانی با بیماری های خاص و معلولیت انجام داده اند،اشاره کرد و گفت:کار عظیم و بزرگ خانواده هایی که با عشق و علاقه فرزندان دارای بیماری خاص یا معلولیت را در کنار فرزندان خود قبول کرده اند؛بسیار مهم است و باید تبیین شود و به اطلاع مردم رسانده شود و همچنین در یک رویداد ملی از این خانواده ها تجلیل شود.

وی همچنین به اهمیت و جایگاه ویژه خدمتگزاران به خلق در پیشگاه خداوند اشاره کرد و گفت:اینکه شما در بهزیستی قیم کودکان بی پناه و بی سرپرست هستید را ساده نپندارید و به این معناست که در همه ارکان تربیتی و آتیه و مولد سازی این کودکان در زندگی نقش دارید و هر چقدر روی این وقت بگذارید،باز هم کم است.این فرزندان سپاه حضرت حجت(عج) خواهند بود و وظیفه داریم تغذیه روحانی آنها را با آنچه در توان داریم و با نگاهی که در گام دوم انقلاب اسلامی هست؛انجام دهیم.

کد خبر 78936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =