۱۹ درصد زوجین متقاضی طلاق در زنجان سازش کردند 

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اعلام سازش ۱۹ درصدی زوجین متقاضی طلاق در زنجان گفت: در سال گذشته از زوج های شرکت کننده در  طرح کنترل و کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده  ۶۷۹ زوج سازش کرده و به زندگی مشترک بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی عنوان کرد: در سطح استان ۹ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی در شهر های با جمعیت ۵۰ هزار نفر و بیشتر به سامانه تصمیم متصل هستند که به مراجعین و متقاضیان طلاق  مشاوره و خدمات روان شناختی ارائه می کنند.  

وی خاطرنشان کرد: ۴ مرکز غربالگری طلاق (مرکز ارزیابی روانی اجتماعی) در سطح استان زنجان در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره فعال هستند که متقاضیان پس از ثبت نام اینترنتی در سامانه به این مراکز ارجاع داده شده و پس از  غربالگری و ارزیابی اولیه به مراکز مشاوره همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق ارجاع داده می شوند.

وی یادآور شد: در این مراکز تا ۴ جلسه مشاوره و آموزش به زوجین ارائه می شود تا بتوانند با مداخلات روانشناختی زمینه سازش زوجین را فراهم کنند و در صورت عدم سازش و وقوع طلاق این مشاورین  به کاهش آسیب های ناشی از طلاق کمک  می کنند.

آقاخانی به برنامه آموزش زندگی خانواده به عنوان یک برنامه پیشگیرانه و ارتقایی با هدف پیشگیری از طلاق، پیشگیری از گسترش تعارضهای خانوادگی، پیشگیری از تعارض و ناهماهنگی والدین و نوجوانان، مدیریت رفتاری نوجوان توسط والدین به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ... اشاره کرد و افزود: در این راستا بیش از۲ هزار مخاطب اصلی در محله ها، مدارس، دانشگاه ها و زنان سرپرست خانوار در این برنامه شرکت داشتند.

 سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج موثر و راه گشاست و باید تقویت شود، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح بیش از ۳ هزار نفر در کلاس های آموزشی شرکت کردند و بیش از یک هزار نفر نیز در چهارگروه کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال و همچنین زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن ها مهارت های زندگی شامل مهارت  ارتباطی،  مدیریت خشم و جرات مندی را آموزش دیدند.

وی با تاکید بر اهمیت مشاوره برای پیشگیری از بروز مشکلات و مسائل احتمالی یادآور شد: ارائه یاری برگ مشاوره برای متقاضیان نیازمند، از جمله اقدامات این معاونت برای تسهیل استفاده از خدمات مشاوره در سطح عموم جامعه به ویژه متقاضیان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

کد خبر 78925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد