کرمانشاه / احکام جایگزین حبس، به نفع مددجویان

نشست قضات دادگستری و مدیران کل بهزیستی،کمیته امداد و محیط زیست در خصوص احکام جایگزین حبس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: دکتر توسلی‌زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از صدور ۸۴۸۹ فقره رأی مجازات جایگزین حبس در سال گذشته خبر داد و گفت حدود ۴۰ شعبه کیفری در استان وجود دارد که اگر هر کدام ۲۰ رأی مجازات جایگزین حبس ماهیانه صادر کنند، می‌توان تحول خوبی ایجاد کرد.

نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: به دلایلی چون هم‌نشینی زندانی با افراد حرفه‌ای در زندان، تغییر دیدگاه جامعه نسبت به وی و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از حبس معمولاً بازپروری برای مجرم رخ نمی‌دهد.
وی افزود: از دیگر مزایای احکام جایگزین حبس، می‌توان به کاهش هزینه‌ها، اجرای بهتر عدالت، بازپروری مجدد و کم‌هزینه افراد، پیشگیری از فروپاشی خانواده ها و مواردی از این دست اشاره کرد.

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز با اشاره به ۶۹ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان، که مشتمل بر ۱۸۸ هزار نفر است، گفت: برای رسیدگی به امور و هزینه‌های افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌ی اجتماعی، مجازات جایگزین حبس، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. شهبازی هزینه‌های جاری مراکز شبانه‌روزی را در شرایط اقتصادی کنونی بسیار سنگین عنوان کرد و اذعان داشت: آورده‌های حاصل از مجازات جایگزین و جزای نقدی، می‌تواند در اداره این مراکز پرهزینه شبانه‌روزی و همچنین تهیه سمعک، ویلچر، پوشینه، شیرخشک و بسته‌های معیشتی، ساخت مسکن و کمک به اجاره نشینان هم‌استانی در آستانه ایام جابجایی مستأجران هزینه گردد.

برای پیوستن به کانال اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 78891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد