در رسانه |   از ساخت ۲ کمپ ویژه بانوان در همدان تا کسری دو میلیاردی بودجه در زمینه نگهداری معتادان

ایسنا/همدان معاون امور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان اعلام کرد: دو کمپ ترک اعتیاد بانوان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در استان در حال ساخت است.

مجتبی پهلوساری چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان با وجود اینکه تکلیف بهزیستی تنها ساخت یک واحد کمپ ترک اعتیاد برای بانوان بوده اما دو کمپ ترک اعتیاد فعالیت دارد و دو کمپ نیز از محل سفر ریاست جمهوری در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی استان فراتر از اعتباراتی که به آن داده شده و فراتر از وظیفه محوله خود داوطلبانه در رابطه با پذیرش معتادان متجاهر اقدام کرده و امسال دو میلیارد تومان کسر بودجه در زمینه نگهداری معتادان متجاهر استان داریم، افزود: پیگیر دریافت اعتبارات خاص از شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور و استان هستیم تا این کسری بودجه مرتفع شود چراکه اگر این میزان کسری بودجه تأمین نشود بدون شک شیرازه نگهداری معتادان متجاهر در استان فرو خواهد پاشید و کمپ ها آنها را قبول نمی کنند.

پهلوساری یادآور شد: جمع آوری معتادان متجاهر برعهده بهزیستی نیست و صرفا باید توسط مقام قضایی و پلیس انجام شود و پس از آن با تحویل معتادان به تیم غربالگری وظیفه بهزیستی در رابطه با ساماندهی معتادان انجام می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان نیز گفت: با کمک و رایزنی های انجام شده با شهرداری همدان در بودجه ۱۴۰۲ این شهرداری دو میلیارد تومان برای کمک به ماده ۱۶ کبودراهنگ در همدان دیده شده که انتظار است شهرداری های اسدآباد و سایر شهرها نیز در قالب بخش فرهنگی در بودجه خود برای این موضوع اعتباراتی را درنظر بگیرند چراکه هزینه نگهداری معتادان هزینه بر بوده و صرفا در توان دولت نیست.

حمزه عبدکوند در رابطه با ایجاد اردوگاه ترک اعتیاد معتادان نیز بیان کرد: ایجاد اردوگاه ترک‌اعتیاد دارای شرایط و ضوابط خاص خود بوده و قانون باید آن را تعریف کند و به طور قطع نیازمند اعتبارات بسیاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان از استان‌های برتر در زمینه پرداخت یاری برگ توسط بهزیستی به معتادان متجاهر و معتادان بی بضاعت است.

فرماندار اسدآباد هم از افزایش ۲۳۵ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد این شهرستان در سال گذشته نسبت به مشابه سال ماقبل خبر داد و اظهار کرد: هر ساله پرداخت پنج درصد از تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد اختصاص دارد که طی سال گذشته با افزایش پرداخت ۲۳۵ درصدی این تسهیلات به این جامعه هدف در شهرستان روبرو بوده‌ایم.

حسین‌علی شرکائی با بیان اینکه در سال گذشته به ۶۰ نفر از بهبودیافتگان این شهرستان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است، افزود: در سال جاری ۲۵۰ نفر از معتادان بهبودیافته این شهرستان متقاضی استفاده از تسهیلات اشتغالزایی هستند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد هم گفت: در سال گذشته توسط کمپ ترک‌اعتیاد اسدآباد ۱۵۷۱ نفر ماده ۱۵ پذیرش شده ضمن اینکه تعداد معتادان ماده ۱۶ پذیرش شده شهرستان نیز در استان در سال گذشته ۲۲۲ نفر بوده است.

اکبر احمدی‌منش با اشاره به پرداخت تعداد ۴۴ یاری برگ به معتادان بی بضاعت شهرستان در سال گذشته به منظور پذیرش در کمپ های ترک‌اعتیاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح اجتماع محور در ۱۲ محله شهری و شش محله روستایی شهرستان در رابطه با آموزش پیشگیری از اعتیاد برگزار شده که ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این آموزش های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته اند.

دادستان اسدآباد هم با انتقاد از حمایت نشدن کمپ های ترک اعتیاد در زمینه اعتبارات اظهار کرد: به علت تأمین نشدن کمپ های ترک اعتیاد در زمینه اعتبارات این کمپ ها در حال تعطیل شدن است.

کد خبر 78868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد