۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
روز معلم گرامی باد

محسن توحیدی مقدم با صدور پیامی سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم را تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی:

همزمان با 12اردیبهشت محسن توحیدی مقدم مدیر کل بهزیستی به مناسبت روز معلم و گرامیداشت هفته مقام معلم پیام تبریکی صادر کرد

متن این پیام به شرح زیر میباشد:

١٢ اردیبهشت سالروز شهادت بزرگمردی وارسته، عالمی نستوه، دانشمندی فرزانه و معلمی متفکر و دلسوز است که در رشد و توسعه ی تعلیم و تعلم تأثیری بی‌بدیل داشت و در طول عمر با برکت خویش همواره یاری گر و راهنمای جریان پیروزی انقلاب اسلامی بود.

بی شک استادِ شهید «مرتضی مطهری» شخصیتی اثر گذار و چهره ای مشعشع در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده و هست. اگرچه خورشید عمر مبارک او در روزهای نخستین پیروزی نهضت اسلامی غروب کرد، اما میراث ماندگار فکری و فرهنگی آن شهید والا مقام در شیرازه انقلاب، اثرات ماندگاری بر جای گذاشت.

علم و دانش، زینت و زیور جامعه بشری و پایه و اساس سعادت، پیشرفت و اقتدار یک کشور است و هر گونه تلاش و مجاهدتی در این راه، نوعی جهادی مقدس و شایسته تکریم است. در چنین نگاه ارزشی، حرفه معلمی، افتخاری بزرگ و برخوردار از شرافت و منزلت والا است، و معلمین پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات بشریت از گرداب جهل و نادانی محسوب می‌شوند. انسان‌های فرهیخته و وظیفه شناسی که از سر تعهد و دلسوزی، گام در عرصه خطیر و پرمسؤلیت تعلیم و تعلم نهاده و زمینه ساز رشد و شکوفایی و تحول در جامعه هستند.

میراثی که امروز در معلمین گران قدر بوستان علم و ادب تبلور یافته و بدون تردید روند پیشرفت و درخشش چشمگیر دانش آموزان و اعتلای امروز جایگاه تعلیم و تربیت در عرصه های مختلف قرآنی، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی، در کنار الطاف بیکران الهی، مرهون تلاش های خالصانه وخاضعانه و زحمات بی دریغ و تدابیر ارزشمند همه معلمان، مربیان و مدیران دلسوز است که با جهاد بی وقفه خود مسیر رشد، تعالی و بالندگی فرزندان این آب و خاک را هموار می نمایند.

اینجانب، ضمن گرامی‌داشت مقام شامخ معلم و هفته گرامیداشت مقام معلم این مناسبت را به تمامی مدیران  و مربیان مراکز و خانه های بهزیستی که در راستای بالندگی فرزندان این سرزمین بعنوان آینده سازان کشور تلاش می کنند، آموزشگران و مربیان حوزه های توانبخشی که با دلی سرشار از مهربانی کار سخت کار با کودکان و افراد دارای محدودیت های جسمی و ذهنی را بر خود هموار کرده اند، آموزشگران حوزه پیشگیری که در راستای آگاهی بخشی و ارتقاء کیفیت زندگی جامعه تلاش می کنند، آموزشگران و مربیان مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست که ضمن آموزش این کودکان همدقم و همراه این کودکان در وادی اعتلای فردی و اجتماعی آنها قدم بر می دارند و  همه همکاران و همراهان گرامی که در حوزه تعلیم و تربیت خدمت می‌کنند، صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

کد خبر 78706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد