برقراری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ تماس با سامانه ۱۴۸۰ در سال گذشته

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از برقراری یک میلیون و ۶۳۳ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ (صدای مشاور) طی سال گذشته خبر داد و گفت: عمده تماس‌ها مرتبط با مشکلات در حیطه مسائل خانوادگی و اختلالات اضطرابی و خلقی بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایسنا، بهزاد وحیدنیا  با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۶۳۳ هزار تماس موفق با سامانه ۱۴۸۰ برقرار شده است، اظهار کرد: تماس‌ها در دو سطح مشکلات و اختلالات دسته‌بندی می‌شوند.

به گفته وی، عمده تماس‌های مرتبط با مشکلات در حیطه مسائل مرتبط با خانواده از قبیل مشکلات با همسر، مشکلات با خانواده همسر، ازدواج، تربیت فرزند و ... و در حیطه اختلالات، عمده تماس‌ها مربوط به اختلالات اضطرابی و خلقی بوده است.

وحیدنیا با اشاره به رنج سنی تماس‌گیرندگان با سامانه ۱۴۸۰ خاطرنشان کرد: بیشترین رنج سنی تماس‌گیرندگان بین ۳۵ تا ۵۵ سال گزارش شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تماس‌ها مربوط به طرح مشکلات است، گفت: بررسی تماس‌های برقرار شده در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در میزان تماس‌ها تغییر محسوسی وجود نداشته است.

براساس اعلام سازمان بهزیستی، سامانه ۱۴۸۰ در سه شیفت کاری ۸ تا ۱۴/۳۰، ۱۴/۳۰ تا ۲۰ و ۲۰ تا ساعت ۲۴ فعالیت مشاوره می‌دهد اما ترافیک تماس‌های خطوط بین ۹/۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر و بعداظهرها بین ۱۵ تا ۱۹ است.

کد خبر 78441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =