در رسانه | معاون دادگستری اردبیل:
زمینه‌های گسترش اعتیاد در جامعه برچیده شود

اردبیل- معاون پشتیبانی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: باید زمینه‌های گسترش اعتیاد در جامعه شناسایی و بساط آنها برچیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی ظهر چهارشنبه در مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن شیخ صفی‌الدین استانداری اردبیل اظهار کرد: ایران به دلیل قرار گرفتن در کریدور تولید و توزیع مواد مخدر، بیشترین آسیب‌پذیری را از حیث ابتلاء به اعتیاد دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد یک بحران جهانی و از معضلات عصر حاضر است، تصریح کرد: همسایگی با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر و ابعاد سیاسی موجود در این بخش سبب شده تا اعتیاد در ایران روز به روز افزون‌تر شده اما ضروری است زمینه‌های این بسط و گسترش شناسایی و مبادی ورودی این مواد افیونی مسدود شود.

معاون پشتیبانی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب این بلای خانمان‌سوز اقدامات گسترده‌ای در کشور صورت گرفته و شهدای فراوانی را نیز تقدیم کردیم، گفت: در ۲ مقوله پیشگیری و درمان گرچه سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته اما ضروری است با از بین بردن میزان تقاضا، هزینه‌های درمان را نیز کاهش دهیم تا هر روز شاهد افزایش تعداد معتادان نباشیم.

خدادادی با بیان اینکه هیچ معتادی در اولین مرحله مصرف مواد فکر نمی‌کرد در دام چنین بلایی گرفتار شود، افزود: همه معتادان ابتدا به صورت موقتی به سمت مصرف مواد کشیده شدند غافل از اینکه هیچ راهی برای رهایی از این بلای خانمان‌سوز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید جوانان و نوجوانان را با آسیب‌های این معضل به صورت گسترده آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: با شناسایی زمینه‌های گسترش اعتیاد، از آسیب‌های آن نیز می‌توانیم بکاهیم تا شاهد از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و نیروی جوان کشور نباشیم.

خدادادی فرهنگ مبارزه با اعتیاد را در استان یادآور شد و اضافه کرد: اردبیلی‌ها عرق فراوانی به حفظ هویت خانواده‌ها دارند و از این سو رغبت به اعتیاد گرچه در بین آنها کم است اما همین آمار اندک در جامعه نیز باید از بین برود.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد خانواده‌ها نگران هستند که فرزندانشان از خانه بیرون رفته و سالم بازنگردد که این یکی از آسیب‌های سرایت اعتیاد در جامعه است.

معاون پشتیبانی رئیس کل دادگستری استان اردبیل استفاده از ظرفیت خیرین و پیشگیری از اعتیاد را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: استان اردبیل با ملحق شدن به زنجیره مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی می‌تواند زمینه‌های بهبود معتادان و کاهش افراد در معرض خطر را شاهد باشد.

در این جلسه معاون توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل نیز آگاه‌سازی جوانان از خطرات اعتیاد را در پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز مهم ارزیابی کرد و گفت: خانواده‌ها باید با آگاهی فرزندانشان را روانه جامعه کرده و قبل از همه خودشان دوستان فرزندانشان باشند.

کاظم دبیر افزود: کاهش سن اعتیاد در جامعه نگران‌کننده است که امیدواریم با وارد عمل شدن مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی بخشی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در جامعه کاسته شود.

کد خبر 78343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد