در رسانه | از خانواده های دارای فرزندان چندقلو حمایت می شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از حمایت خانواده های دارای فرزندان چندقلو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد رضایی در دیدار با خانواده دارای فرزند سه‌قلو در بیمارستان علوی اردبیل که با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل بهزیستی استان و رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان همراه بود، اظهار کرد: طبق سیاست‌های ابلاغی در خصوص حمایت از خانواده‌ها، اداره کل بهزیستی استان، خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و به مدت ۶ سال، خدمات به این خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: در این راستا در حال حاضر در سطح استان اردبیل بیش از ۴۰۰ خانواده دارای فرزند دوقلو یا بیشتر، تحت پوشش سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تشریح کرد: این خانواده‌ها از انواع خدمات بهزیستی مثل ارائه مستمری به خانواده‌ها، اهدای شیر خشک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر خدمات برخوردار می‌شوند.

مهدی افتخاری نیز در این دیدار اظهار کرد: در راستای پیشبرد سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری، حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی افزود: به همین منظور، در بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح‌های مختلفی پیش‌بینی‌شده است که یکی از این طرح‌ها، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو با عنوان «لبخند مادری» است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان اردبیل تشریح کرد: در این طرح سعی بر این است تا حمایت‌های لازم در قالب بسته‌های سیسمونی نوزاد، افتتاح حساب به نام نوزادان، اهدای پوشاک به عمل آید تا با اجرای سیاست‌های ابلاغی، به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو، یاری رسانده شود.

گفتنی است این سه‌قلوها روز چهارشنبه هفته پیش، از مادر ۲۵ ساله به دنیا آمده بودند که تحت درمان به روش IUI در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ریحانه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قرارگرفته بودند.

کد خبر 77917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد