دادگستری خراسان رضوی، بهزیستی استان را حائز رتبه‌ی برتر عنوان و از مدیرکل این نهاد تقدیر کرد

در جلسه‌ای که مورخ ۱۶ فروردین ماه با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی درامور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد؛ دادگستری خراسان رضوی پس از بررسی عملکرد بهزیستی استان از حیث تعامل منطقی و عقلایی و به‌دلیل اقدامات متعدد در راستای سیاست‌های راهبردی قوه‌ی قضائیه در سال ۱۴۰۱، این اداره کل را حائز رتبه‌ی برتر عنوان و از مدیرکل این نهاد تقدیر کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی درامور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه بهزیستی خراسان رضوی در طرح کنترل و کاهش طلاق و ایجاد سازش میان زوجین متقاضی طلاق در کشور پیشتاز است، گفت: در استان خراسان رضوی طی سال گذشته میزان سازش میان زوجین متقاضی طلاق ۲۵ درصد بوده است. این درحالی است که این آمار در کل کشور بین  ۱۷ تا ۱۸ درصد می‌باشد. به عبارت دیگر بهزیستی خراسان رضوی در طرح کنترل و کاهش طلاق، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده و بهتر عمل کرده است. همچنین با اشاره به همکاری و تلاش‌های بهزیستی در موضوع معتادین متجاهر، مناسبت‌ها و همکاری‌های مستمر در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اقدامات بهزیستی خراسان رضوی را مسئولانه و قابل تقدیر عنوان نمود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه در میان تمامی ادارات دولتی، بهزیستی تنها سازمانی است که در طرح پیشگیری از طلاق با دادگستری همکاری می‌کند، گفت: از سال ۱۳۹۵ که مشاوره قبل از طلاق و سامانه تصمیم راه‌اندازی شد، هر سال آمار سازش میان زوجین متقاضی طلاق افزایش یافته است. در این میان بسیاری از پرونده‌های ورودی دادگاه‌ها نیز کاهش داشته است. به همین جهت براساس ارزشیابیهای دادگستری، بهزیستی به‌عنوان دستگاه برتر در حوزه کنترل و کاهش طلاق شناخته شده است. در سال ۱۴۰۱ از تمامی کارشناسان و مدرسین موثر در این طرح نیز تقدیر به عمل آمد.

فیروزی افزود: در جلسه امروز مقرر گردید که در سال جدید به‌منظور پیشرفت و بهبود فرآیند اثر بخشی مشاوره قبل از طلاق، رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها با رؤسای دادگستری شهرستان‌ها جلسات مشترکی برای هماهنگی و همکاری بیشتر داشته باشند. تهیه پیام‌هایی با محتوای پیشگیری از طلاق و اطلاع‌رسانی به‌منظور ضرورت انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج توسط بهزیستی و اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها  از جمله مصوبات دیگر این جلسه بوده است.

در انتهای جلسه نیز سید امیر مرتضوی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی درامور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، تقدیرنامه‌ای را به مدیرکل بهزیستی تقدیم نمودند.در متن تقدیرنامه رییس کل دادگستری خراسان رضوی آمده است:

جناب آقای فیروزی

مدیرکل محترم بهزیستی استان خراسان رضوی

با اهداء سلام و تحیت؛

"نسیم بهشتی آستان پرمهر امام مهربانی‌ها، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، دعای پر فیض (یامقلب القلوب) را به ارمغان می‌آورد و نوشدن را با طراوت شکوفه‌های عطرآگین بهار و به زیبایی بی‌بدیل (لیل و نهار) می‌نگارد و چه زیبا مزه‌ایست ذکر (الی احسن الحال) که فصل جدیدی از خدمت را به مردم نوید می‌دهد.

با شکوفا شدن چهره‌ی طبیعت و فرارسیدن بهار دل‌انگیز و زیبا و تقارن آن با ماه مبارک رمضان؛ ماه بهار قرآن، جا دارد از اقدامات و همراهی ارزشمندتان در راستای سیاستهای راهبردی قویه‌ی قضائیه، سند تحول قضایی و به‌ویژه با حوزه‌ی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم در سال ۱۴۰۱ تقدیر و تشکر نمایم و از اینکه توانسته‌اید در ارزیابی‌های صورت پذیرفته، از سازمانها و دستگاههای برتر معرفی شوید که در حقیقت به منویات و فرمایشات مقام عظمای ولایت "مدظله العالی" جامه‌ی عمل پوشانیده‌اید سپاسگزاری نمایم علیهذا برای جنابعالی و کلیه‌ی همکارانتان توفیق سعادت، عزت و سربلندی در سایه‌سار عنایت حق، در جوار مضجع منور و شریف امام رئوف آرزومندم و انشاءا... این همکاری ها و همراهی ها در سال جدید، استمرار و قوت بیشتری داشته باشد. در پایان امید است در انجام امور محوله موفق و موید باشید."

غلامعلی صادقی

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی

کد خبر 76843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد