برگزاری مراسم چهل و ششمین سالروز درگذشت مرحوم «آرسن میناسیان» با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان

سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان به همراه معاونین و جمعی از کارکنان بهزیستی، با حضور و نهادن شاخه های گل بر سر مزار آرسن میناسیان ، به این بزرگمرد نیکوکار ادای احترام کردند.

سیدمهدی خدمت بین دانا درحاشیه برگزاری این مراسم درگفتگویی بیان داشت :با گذشت چهل و شش سال ازدرگذشت آرسن میناسیان هنوز یاد وخاطره او در اذهان مردم گیلان مانده است و این بخاطرشخصیت نیکوکار وی بوده وبرای همین هرساله جمعی ازمسئولین  وفرهیختگان و مفاخرادبی و هنری و نیکوکاران گیلان برسر مزار او حاضر شده و یادش را گرامی میدارند.
 وی گفت :مرحوم میناسیان شخصیت اجتماعی ارزشمند داشت و درزمینه کمک های نیکوکارانه هرگز نیازمندانی را که به ایشان مراجعه می‌کردند ناامید نمی‌کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه آن مرحوم بعنوان یک داروساز،داروها را بصورت رایگان دراختیار بیماران نیازمند قرارمیداد گفت: وی با همکاری خیّران گیلانی مانند مرحوم حکیم‌زاده وآیت‌الله ضیابری آسایشگاه معلولان وسالمندان رشت(اولین در کشور)را تاسیس کرد وبا تمام وجود درخدمت سالمندان ومعلولین بود وحتی زمانی که بیماری ریوی داشت بازهم مشغول خدمت رسانی بود که جان به جان آفرین تسلیم نمود.

 وی در ادامه افزود :موسیو آرسن که بنیانگذار اولین داروخانه شبانه روزی و آسایشگاه معلولین و سالمندان ایران در شهر رشت بود با وجود مسیحی وارمنی بودن،مورد احترام مسلمانان شهرباران های نقره ای بود به گونه ای که پس از وفاتش درسال 1356 بازاررشت تعطیل شد ومردم رشت یا حسین گویان تابوت او را همراهی کردند.

گفتنی است در این مراسم جمعی از مسئولین شهررشت ،فرهیختگان،هنرمندان و نیکوکاران که درمحوطه کلیسا ومدرسه ارامنه رشت برگزار شد نیز حضورداشتند و با نهادن شاخه گل بر مزار این مرد نیکوکار به وی ادای احترام کردند.

کد خبر 76645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد