تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و بهزیستی خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و بهزیستی خراسان رضوی با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو دستگاه در راستای انجام ماموریت‌ها و ایجاد هم‌افزایی در ارائه خدمات به خانواده‌های آسیب‌دیده، کم بضاعت منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، به‌منظور دستیابی به مشارکت و هم‌افزایی سطح فرهنگ جامعه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، تفاهم‌نامه همکاری بین دو دستگاه منعقدگردید و طرفین درخصوص اجرا و رعایت مفاد آن از تاریخ انعقاد توافق نمودند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص دستگیری و گره‌گشایی از زندگی ولی نعمتانمان، خصوصاً عزیزانی که زندگیشان با مشکلات معیشتی و آسیب‌های اجتماعی در فشار و سختی قرار گرفته و نیز با هدف گسترش و ارتقای سطح کمی و کیفی تعاملات و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین، این تفاهم‌نامه تنظیم گردیده است. امیدواریم که با توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی بین‌سازمانی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود بتوانیم گامی مثبت در راستای افزایش سطح آگاهی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء و تقویت بنیان خانواده و تعمیق باورهای دینی و مذهبی در سطح خانواده‌ها و جامعه برداریم.

دکتر مسعود فیروزی با اشاره به اینکه همکاری بین‌دستگاهی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود درراستای انجام و پیشگیری از موازی کاری موضوع اصلی این تفاهم‌نامه می‌باشد، گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک در راستای اقدامات مردمی برای حل مشکلات مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خراسان رضوی در قالب اجرای طرح‌ " مهرواره در محضر ولی نعمتان " که از طرح‌های داخلی سازمان بهزیستی است و همینطور طرح" مهرواره محله همدل" که از طرح‌های داخلی سازمان تبلیغات اسلامی است، منعقد گردیده است.

وی درخصوص برخی از اهداف این تفاهم‌نامه گفت: استفاده از امکانات، دانش و اطلاعات تخصصی بین طرفین، توجه بیش از پیش به رویکرد محله محوری و حل مسئله توسط مردم بومی هر منطقه، ایجاد وحدت رویه، هم‌افزایی و همدلی در سطح سازمانی و ملی و همچنین در سطح گروه‌های میدانی و عملیاتی زیر مجموعه طرفین و جلوگیری از موازی کاری، طراحی و برنامه‌ریزی خرده پویش‌های مردم و... بخشی از اهداف این تفاهم‌نامه می‌باشد.

فیروزی ضمن تاکید بر اینکه قرار است دوره‌های توانمندسازی مدیران، مددکاران و خدمتگزاران مراکز به صورت مشترک برگزار گردد، گفت: بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های علمی، تخصصی و اجرایی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... گامی اساسی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه و گسترش همکاری‌ها و مشارکت در فعالیت‌های حوزه‌ها خواهد بود که انشاا... در سال جدید با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 76595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد