نمایشگاه تولیدات و دستاورهای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

نمایشگاه تولیدات و دستاورهای زنان سرپرست خانوار و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی به همت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در ایستگاه استقبال از مسافرین و زائرین نوروزی واقع در ورودی مشهد-باغچه در ۳۰ کیلومتری مشهد به‌مدت یک‌هفته برپا گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه‌ها علاوه بر توانمندسازی، موجب افزایش انگیزه و معرفی محصولات مددجویان به شهروندان می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها با هدف شناساندن استعداد و توانمندی‌های معلولان و مددجویان و همچنین شکوفایی استعداد و تقویت روحیه این قشر از جامعه برپا می‌شود. مطمئنا با برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر و آموزش‌های تخصصی بیش از پیش استعدادهای این عزیزان شکوفا خواهد شد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: افراد دارای معلولیت به‌حق، مصداق بارز حکمت و رحمت کردگارند. چنانچه به حکمت، از برخی توانایی‌هایشان کاسته شده اما درهای بیشمار دیگری بر روی آنها بازگردیده و بر توانمندی‌هایشان به روش‌های مختلف افزوده شده است.

وی ضمن قدردانی از اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی به‌دلیل در اختیار قرار دادن فضای این نمایشگاه برای جامعه هدف بهزیستی، گفت: یکی از عوامل موثر در ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به توانایی‌های مددجویان و همچنین بالا بردن سطح سلامت و عزت نفس مددجویان برپایی این قسم نمایشگاه‌ها و معرفی توانمندی‌های آنان به عموم مردم است. در راستای ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء توانمندی و ایجاد فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های آنها برپایی اینگونه نمایشگاه حتی به صورت دائمی یکی از مواردی است که باید رسیدگی به آن در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است در این نمایشگاه محصولاتی همچون صنایع دستی، خشکبار، نان محلی، ترشی و لواشک‌های خانگی، گلیم و تابلو فرش و...به نمایش و فروش گذاشته شد.در حاشیه این نمایشگاه نیز گروه‌های مختلف هنری افراد دارای معلولیت برای عموم مسافران برنامه‌های متنوع عیدانه و شادمانه اجرا نمودند. این نمایشگاه به مدت یک هفته از ۲۵ اسفند تا ۲ فروردین ماه برگزار گردید.

کد خبر 76314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد