از تحویل سال نو در کنار سالمندان تا جُنگ‌های شبانه پردیسان قم

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم :برنامه سال تحویل در کنار سالمندان به نیابت از فرزندان آن‌ها و برنامه روز دوم در بهزیستی به نیابت از خانواده معلولان خواهد بود.

ایسنا/قم سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد طباطبایی‌نژاد امروز شنبه ۲۷ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: همزمانی اعیاد دهه فجر، شعبانیه، نوروز و ماه مبارک رمضان موجب افزایش حجم کاری سازمان فرهنگی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد اقدامات موثری در این سازمان بوده‌ایم، مطرح کرد: طرح حریم حرم درمحدوده بازار تا مصلی به منظور ارائه مجموعه رویدادهای فرهنگی در دستور کار قرار داشت.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۶۰ رویداد را در طرح حریم حرم اجرا کرده‌ایم، عنوان کرد: همچنین درحال حاضر نیز دو نمایشگاه در صحن‌های حرم مطهر فعال است.

وی از برگزاری جشن شب‌های رمضان در میدان آستانه یاد کرد و گفت: همچنین در میدان آستانه به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان شاهد برپایی غرفه‌های فرهنگی نیز خواهیم بود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده در قم جهانی شده است، خاطرنشان کرد: این اجرا در سال گذشته موجب شد تا فعالیت‌های مختلف در میدان آستانه شکل بگیرد.

وی برپایی نمایشگاه اشراق و نگار گذرهای مختلف را مدنظر قرارداد و افزود: مصلی قم، بوستان نجمه، نمایشگاه زمزم و ... ازجمله محدوده‌هایی هستند که میزبان بیش از ۶۰ عنوان برنامه در سال گذشته بوده‌اند.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه طرح محله مسجد محور نیز در دستورکار سال گذشته قرارداشت، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی و ورزشی در مساجد و محلات دنبال شده است، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت مساجد توانستیم اتفاقات موثر فرهنگی را در محلات قم رقم بزنیم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ۱۵۰ مسجد در دهه فجر در بحث آذین‌بندی همکاری داشته‌اند، ابراز کرد: در بلوار معنوی پیامبر اعظم(ص) نیز سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیش‌ترین تعداد غرفه در مقایسه با سال‌های گذشته را داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ غرفه در این بلوار فعال بوده است، بیان کرد: همچنین به مناسبت ایام نیمه شعبان شاهد نور افشانی در ۵ نقطه بلوار پیامبر اعظم(ص) با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوده‌ایم.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در اجرای سرود سلام فرمانده ۲ نیز همکاری لازم را داشته‌ایم، اظهار کرد: باتوجه به حضور دانش آموزان از سراسر کشور در اجرای سرود سلام فرمانده ۲ شاهد افزایش بازخورد این سرود بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی نیز با همکاری مجموعه‌های مختلف توانسته‌ایم رویدادهای مختلفی را اجرا کنیم، عنوان کرد: همچنین گردشگری مقاومت را نیز به دبیرخانگی قم آغاز کرده‌ایم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نیمه شعبان امسال ویژگی‌های خاصی داشت، مطرح کرد: طی وبیناری با کلانشهرهای مختلف توانسته‌ایم جشن‌های نیمه شعبان را در شهرهای مختلف اطلاع‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی جشن‌های مهدوی به قم واگذار شد، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در این راستا با محوریت مسجد مقدس جمکران در سطح ملی برگزار شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم از برگزاری کنگره شهدای استان قم یاد کرد و گفت: در برگزاری این کنگره نیز سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم توانسته است همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به مشارکت در جشنواره فیلم ۱۷، تصریح کرد: همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در برگزاری تئاترها و سرودهای خیابانی حوزه ایثار و شهادت پای کار بوده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه همکاری جدی‌ای با اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم شکل گرفته است، یادآور شد: این همکاری در قالب‌های مختلفی ازجمله افزایش فرهنگ شهروندی، مسابقات روزنامه دیواری و ... بوده است.

وی با اشاره به اینکه جریان مسمومیت‌ها مشکلاتی را در این راستا به وجود آورد، بیان کرد: امیدواریم با رفع این مشکل، شاهد تقویت و رونق مجدد اقدامات سازمان در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: همچنین طرح‌های متعددی نیز در حوزه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری تدوین و منتشر شده است که بازخوردهای خوبی در فضای مجازی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار هفته فرهنگی شیراز را در قم برگزار کردیم، اظهار کرد: در نظر داریم سال آینده نیز هفته فرهنگی قم در شیراز را برگزار کنیم.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه مباحثی ازجمله حریم حرم و محله مسجد محور در سال آینده نیز دنبال خواهد شد، عنوان کرد: تلاش داریم فعالیت‌های فرهنگی را در خارج استان قم توسعه دهیم.

وی از نرم افزار مهمان حرم یاد کرد و گفت: این طرح با تعامل دیگر استان‌ها از قم آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در نوروز امسال در ۱۵ بوستان مباحث و غرفه‌های فرهنگی و ورزشی خواهیم داشت، مطرح کرد: همچنین علاوه‌بر این بوستان‌ها، بوستان‌های کمپینگ و بوستان نرگس نیز در دستور کار قرار دارند.

وی اضافه کرد: در جلسات با دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، سپاه استان قم، حوزه علمیه، اداره‌کل ورزش و جوانان و ... مقرر شد از ظرفیت این سازمان‌ها نیز استفاده شود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه تحویل سال را در کنار سالمندان و گلزار شهدا خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تجدید بیعت با شهدای گمنان و دیدار با معلولان بهزیستی نیز از دیگر برنامه‌های سال جدید است.

وی افزود: برنامه سال تحویل در کنار سالمندان به نیابت از فرزندان آن‌ها و برنامه روز دوم در بهزیستی به نیابت از خانواده معلولان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال تور قم گردی با جدیت بیش‌تری دنبال می‌شود، تصریح کرد: همچنین تئاتر و سرود خیابانی نیز در دستورکار اقدامات نوروزی ۱۴۰۲ قرار دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه مسابقات جام رمضان را در ایام ماه مبارک رمضان خواهیم داشت، یادآور شد: مباحث ورزشی یکی از دغدغه‌های شهردار قم است تا به صورت مردمی در بدنه محلات اجرا شود.

وی برگزاری جنگ‌های شهروندی در پردیسان را مدنظر قرار داد و افزود: اتوبوس‌های جنگ شهروندی هر شب در محلات مختلف پردیسان قم میزبان اهالی این منطقه خواهد بود.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه جشنواره نوروز المبارک را نیز خواهیم داشت، ابراز کرد: این جشنواره در ایران شناسی و هم‌گرایی قومیت‌های ایرانی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به پیوست فرهنگی غرفه‌های فرهنگی شهرداری قم، بیان کرد: در این پیوست‌ها مباحث عفاف و حجاب نیز دیده شده است.

"مهمان حرم" در نوروز ۱۴۰۲ در خدمت مسافرین و زائرین

حمید نادری رئیس کمیته گردشگری مجمع کلانشهرهای ایران نیز در این جلسه، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص گردشگری در سال آینده موضوع اتاق فکر است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت‌های جدید برای شهر یکی از دغدغه‌های هرساله بوده است، مطرح کرد: امسال دوازدهمین سال برگزاری تور قم‌گردی است.

رئیس کمیته گردشگری مجمع کلانشهرهای ایران با بیان اینکه هدف اصلی ما در برگزاری این تور ایجاد دغدغه است، عنوان کرد: متولی اصلی برگزاری این تور شهرداری قم نیست، بلکه شهرداری تنها ایجاد زیرساخت‌ها را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم ظرفیت‌های جدیدی ازجمله باغ پرندگان، تله‌کابین و ... را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: باید برای معرفی این ظرفیت‌ها به مسافرین و زائرین قم تلاش بیش‌تری صورت بگیرد.

نادری با بیان اینکه در حوزه گردشگری برای رونق شهر باید مجموعه‌های مختلف پای کار بیایند، تصریح کرد: اگر این اتفاقات انجام شود تمام شهروندان از گردشگری منفعت کسب خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در قم مشکل ورود گردشگر و مسافر نداریم، یادآور شد: مشکل اصلی قم در حوزه جذب و نگه‌داری گردشگر و مسافر است.

رئیس کمیته گردشگری مجمع کلانشهرهای ایران با بیان اینکه قم در مسیر توسعه قرار دارد، ابراز کرد: شهرداری قم در چندسال اخیر پیشرفت‌ها و تحولات بسیاری را رقم زده است ولی باید با تلاش مضاعف کاستی‌ها و چالش‌های بعدی را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده در دو حوزه فعالیت خواهیم داشت، بیان کرد: تاریخ شفاهی هویت قم یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری قم است تا بتوانیم هویت محلات مختلف را اخذ و معرفی کنیم.

نادری با بیان اینکه از این هویت می‌توان تئاتر و فیلم‌های بسیاری تولید کرد، اظهار کرد: اگر قم را در درجه اول به قمی‌ها معرفی کنیم، تمام شهروندان به قمی بودن خود افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات بروشوری هزینه‌های بسیاری را به همراه داشت، مطرح کرد: امسال نخستین نشریه الکترونیکی مهمان حرم را خواهیم داشت.

رئیس کمیته گردشگری مجمع کلانشهرهای ایران با بیان اینکه در این نشریه از واقعیت‌های افزوده استفاده شده است، عنوان کرد: این نشریه تاثیر بسیار زیادی در معرفی قم در دیگر استان‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه هدایت مسیر، جاذبه‌های گردشگری، پارکینگ‌ها و ... در این نشریه بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این نشریه به طور همزمان در ۲۰ شهر دیگر کشور فعال خواهد شد.

کد خبر 76064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد