پیشوا| خدمات حمایتی بهزیستی برای بیماران  "فنیل کتونوری""

رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا با اشاره به شناسایی ۴ بیمار مبتلا به "فنیل کتونوری در شهرستان پیشوا گفت: این بیماران از خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند شدند. "

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رضا اسدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا با بیان اینکه بهزیستی با جمع آوری فهرست افراد شناسایی شده و دریافت مدارک لازم شامل گواهی پزشک معتمد برای تایید اختلال، همچنین دارا بودن آزمایش‌های لازم، مددجو را به کمیسیون پزشکی ارجاع می دهد تا بعد از تایید اختلال به عنوان یک بیمارمتابولیک ثبت شود.

رضا اسدی در ادامه اظهار داشت: این بیماران علاوه برکمک هزینه‌ تغذیه از خدمات درمانی اختلال متابولیک نیز بهره مند می شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه این اختلال تنها اختلال متابولیکی است که افراد بدون معلولیت نیز می‌توانند تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند، گفت: این بیماری در صورتی که منجر به ایجاد معلولیت نشود باز هم افراد می‌توانند تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار بگیرند و افراد مبتلا به این بیماری از کمک هزینه بهبود تغذیه و کمک هزینه درمان برخوردار می‌شوند و در صورتی که کودک دارای معلولیت نیز باشد از خدمات دوگانه بهزیستی هم از جهت معلولیت و هم از جهت اختلال متابولیکی برخوردار خواهد شد.

اسدی ادامه داد: افرادی که علاوه بر اختلال فنیل کتونوری معلولیت نیز برای آنها در سامانه  ثبت می شود بنا به نوع و درجه شدت معلولیت از خدمات مختلف توانبخشی مانند: کمک هزینه ایاب و ذهاب، مناسب سازی، مستمری خانواده و سایر خدمات توانبخشی استفاده می کنند.

کد خبر 76050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد