افزایش همکاری بهزیستی و اداره کل اتباع و مهاجرین قم

در دیدار سرپرست بهزیستی استان و مدیر کل اتباع و مهاجرین استانداری قم افزایش سطح همکاری های مشترک بررسی شد.

سید صادق میرئی سرپرست اداره کل بهزیستی استان قم در دیدار با علی اکبر زارعی مدیر کل اتباع و مهاجرین ضمن اعلام آمادگی بهزیستی قم در زمینه تبادل اطلاعات و همکاری بیشتر در زمینه اتباع خاطرنشان کرد : در حال حاضر بیش از 1100 نفر از اتباع بیگانه که بیشتر هم از کشور افغانستان هستند در بهزیستی قم پرونده دارند که از این تعداد 600 نفر دارای پرونده فعال هستند و از خدمات موردی بهزیستی بهره مند می شوندیا در مراکز بهزیستی نگهداری می گردند.

میرئی افزود : طبق قانون امکان ارائه مستمری و خدمات مستمر به اتباع وجود ندارد و در سال 1401 بیش از 1000 مورد مراجعه افراد دارای تابعیت غیرایرانی برای اخذ خدمت در زمینه دریافت گواهینامه رانندگی داشتیم که این افراد بعد از تائید معلولیت جسمی معلول عضو یا سرپرست خانواده در کمیسیون بهزیستی و تائید اداره کل اتباع جهت اخذ گواهینامه رانندگی به راهنمایی و رانندگی ارجاع می شوند.

علی اکبرزارعی مدیر کل اتباع و مهاجرین استانداری قم هم ضمن تقدیر از خدمات بهزیستی افزود: بزودی سامانه ملی مهاجرین در وزارت کشور رونمایی خواهد شد و تمام خدمات دستگاه های مختلف متشکل و ساماندهی شده قابل رصد خواهد بود.

زارعی با اشاره به رتبه 5 قم در پذیرش و اقامت اتباع در کشور خاطرنشان کرد : سعی ما این است که ارائه خدمات درمانی ، اجتماعی ، تحصیلی و... به اتباع در مسیر قانونی و منظم باشد و هم کرامت اتباع رعایت گردد هم قوانین کشور مورد توجه و احترام باشد.

کد خبر 75994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد