در رسانه| فعالیت ۱۸ مرکز فوریت‌های اورژانس اجتماعی در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۸ مرکز فوریت های اورژانس اجتماعی در استان فعال است، گفت: تعدا ۱۸۲ نفر در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۸ مرکز فوریت های اورژانس اجتماعی در استان فعال است، گفت: تعدا ۱۸۲ نفر در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

به گزارش هاناخبر ، فرگل صحاف، پنجشنبه، 11 اسفندماه، در آیین افتتاح مجتمع اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهر سهند با تاکید بر اهتمام ویژه این اداره برای توسعه مراکز فوریت های اجتماعی، گفت: این مراکز در حقیقت به عنوان پل ارتباطی بین پلیس، دستگاه قضائی و مردم آسیب پذیر و آسیب دیده عمل می کند که نقش آن در سال های آینده بیش از پیش نمایان خواهد شد.

هدف غایی از ایجاد مراکز فوریت های اجتماعی را ارایه خدمت صادقانه و تغییر حال بد مردم به حال خوش اعلام و اضافه کرد: اینکه آحاد مردم به دور از هر گونه مشکلات اجتماعی و فرهنگی و مصون از انواع آسیب های اجتماعی باشند برای سازمان بهزیستی هدف محوری است.

وی خدمات مراکز فوریت های اجتماعی ۱۲۳ سازمان بهزیستی را رایگان و تخصصی اعلام کرد و افزود: در این مراکز کارکنان زبده و کاربلدی مشغول هستند که تلاش می کنند خانواده در آرامش و آسایش زندگی کرده و برای تربیت فرزندان و نوع رفتارهای خانوادگی از مشکلات به دور باشند.

صحاف ورود به مسایل همچون همسر آزاری، کودک آزاری، خشونت های خانگی، دختران و پسران فراری، اختلالات جنسی، اختلالات رفتاری، کودکان خیابانی و خودکشی کننده ها را از جمله وظایف کارکنان مراکز فوریت های اجتماعی عنوان کرد که به صورت شبانه روزی انجام وظیفه می کنند.

وی مداخله در بحران ها را از رویکردهای مهم سازمان بهزیستی و مراکز اورژانس ۱۲۳ برشمرد و با تاکید بر اینکه مهارت و حرفه ای بودن از خصوصیات اصلی این مراکز است، گفت: در این مرکز خدمات سرپایی و نگهداری از ۳ تا ۲۰ روز ارایه می شود که در صورت تایید روان شناسان مرکز نگهداری به مدت ۲۰ روز دیگر قابل تمدید است.

صحاف با اشاره به شروع به کار این مراکز از سال ۱۳۷۸ ، اظهار کرد: ابتدا در شهرهای تبریز، مراغه، میانه، سراب و بستان آباد این مراکز راه اندازی شد و سپس در سال ۱۳۹۲ با تحت پوشش قرار گرفتن شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت، تعداد این مراکز در آذربایجان شرقی به ۱۲ مورد رسید.

به گفته وی هم اکنون در آذربایجان شرقی تعداد ۱۸ مرکز فوریت های اورژانس اجتماعی فعال است که در آنها ۱۸۲ نفر اشتغال داشته و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از این مراکز خدمات دریافت کرده اند که از این تعداد یکهزار و ۱۰۰ نفر مربوط به شهرستان اسکو و شهر سهند می باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی پذیرش سرریز جمعیت تبریز، افزایش جمیعت تصاعدی و نبود فضاهای ورزشی، رفاهی و تفریحی را از جمله مسایل مهم شهر سهند دانست و گفت: ادامه این روند در می تواند منجر به گسترش و افزایش انواع آسیب های اجتماعی در این منطقه شود.

صحاف زندگی آپارتمانی و مهاجر پذیر بودن را از جمله عناصر مهم در افزایش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در شهر سهند بیان کرد.

کد خبر 75986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد