۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
پویش پیشگیری از اعتیاد در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اجرای پویش پیشگیری از اعتیاد با عنوان «والد آگاه، فرزند ایمن» در استان قزوین خبر داد و گفت: والدین آگاه فرزندان ایمن تربیت می کنند. این پویش با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور تلاش می‌کند به والدین یادآوری کند که با پیوند قوی بین آن‌ها و فرزندانشان خطر آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در خانواده کمتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی  اظهار کرد: پویش پیشگیری از اعتیاد با عنوان «والد آگاه، فرزند ایمن» در مکان‌های عمومی و پرتردد، بیلبیوردها و فضای شهری، فضای مجازی، رادیو، تلویزیون، نصب پوستر پویش در سطح شهر با اعضای تیم‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود. اهداف عملیاتی این پویش افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد و اطلاع‌رسانی به والدین در خصوص توجه به فرزندان است.

وی با بیان اینکه محور این پویش این است که آیا دوست فرزندت را می شناسی؟ تصریح کرد: پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق خانواده می‌تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتارهای ناسالم همراه باشد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: وجود یک والد آگاه در خانواده بدون شک می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان داشته باشد. خانواده‌ها نیز می‌توانند با تأمین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون‌گذاری مناسب و نظارت بر فرزندانشان آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل‌ساز و پرخطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.

وی در پایان به خط ملی اعتیاد اشاره کرد و گفت: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ( ۰۹۶۲۸) راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می‌دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع میمند. ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا ۸ شب است و مردم می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کُد، با مرکز تماس حاصل نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.‌

کد خبر 75749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد