برگزاری کارگاه مناسب سازی محیط شهری در سنندج

کارگاه مناسب سازی محیط شهری با حضور مدیرکل،معاون توانبخشی بهزیستی، کارشناسان دبیرخانه های سراسر استان، نمایندگان انجمن های دفاع از حقوق معلولین و فعالین حوزه مناسب سازی در سالن جلسات مدیریت بهزیستی شهرستان سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان : در این کارگاه شاکری مسئول دبیرخانه مناسب سازی استان کردستان گزارشی از وضعیت دبیرخانه مناسب سازی استان ارائه و هدف و برنامه های کارگاه را ارائه کرد.

در ادامه مژگان مشفق معاون توانبخشی بهزیستی، در خصوص اهمیت مناسب سازی و لزوم کار در این زمینه توضیحات مفصلی را ارائه داده و تاکید کرد وضعیت مناسب سازی در استان مناسب نبوده و لازم است در این زمینه کار جدی انجام شود و این وظیفه به عهده همه افراد جامعه و ادارات دولتی بوده و لازم است انجمن حمایت از حقوق معلولان در کنار و یاور دبیرخانه مناسب سازی باشند.

سپس حسین رسولی مدیرکل بهزیستی کردستان ضمن خیرمقدم ، برگزاری کارگاه را قدم مثبتی ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد این کارگاه میتواند موجب انگیزه و هم افزایی بین دبیرخانه و بخش تشکل های غیردولتی گردد.

وی مناسب سازی را دارای دوجنبه مناسب سازی فرهنگی و فیزیکی دانست و افزود؛ باید برای مناسب سازی فرهنگی و فکری تلاش کرده و چنانچه در این زمینه تحولی رخ بدهد متعاقب آن مناسب سازی فیزیکی هم رخ خواهد داد.

رسولی در ادامه ؛ دو بخش مناسب سازی اماکن قدیمی و گذشته و اماکن در حال ساخت اشاره کرد و افزود ؛ باید با پیگیری و تصویب مصوبات بتوانیم جلوی ساخت اماکن جدید بدون مناسب سازی را گرفته و ادارات را متقاعد کنیم از محل اعتبارات تملک سرمایه ای مناسب سازی اماکن قدیمی را انجام دهند.

در ادامه کارگاه شرکت کنندگان به بحث و گفتگو های تخصصی پرداختند و دو مدرس کارگاه بحث های خود را ارائه داده و به تدریس اصول ساخت و ساز برای معلولین پرداختند. شاکری مسئول دبیرخانه بحث های تخصصی مربوط به دبیرخانه، کمیته های تخصصی، سامانه معبر، ارزیابی جشنواره شهید و ... بحث کرد.

در ادامه کارگاه، دکتر ابراهیمی مشاور استاندار در خصوص راهکارهای اجرای بهتر مصوبات، نقش تشکل های غیردولتی بحث کرده و بحث تخصصی در مورد مناسب سازی ویژه نابینایان را ارائه کرد.

و همچنین اصلانی نماینده ناشنوایان ، ناشنوایی را معلولیت خاموش دانسته و اظهار کرد ناشنوایان در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و به بحث مناسب سازی ویژه این قشر پرداختند.

در ادامه چند کلیپ ویژه مناسب سازی پخش گردید. یک ساعت پایانی کارگاه به بحث و تبادل نظر بین کارشناسان اختصاص یافته و کارگاه ساعت ١٧به پایان رسید.

کد خبر 75699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد