دومین همایش فرصت کودکی با حضور هنرمندان مطرح کشور برگزار شد

دومین همایش فرصت کودکی به مناسبت آیین بزرگداشت روز جهانی سندرم داون با حضور مرضیه برومند، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، نعیمه نظام‌دوست و نمایندگان سازمان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دومین همایش فرصت کودکی به مناسبت آیین بزرگداشت روز جهانی سندرم داون با حضور خانواده‌های دارای عضو سندرم داون بعدازظهر روز سه شنبه ۱۶ اسفندماه با حضور مسئولان و هنرمندان حوزه کودک و نوجوان در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم رامین رضایی، مدیرکل توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور طی سخنرانی خود در این مراسم با تشکر از کانون سندرم داون و برگزارکنندگان این همایش بر لزوم توجه به افراد با نیازهای ویژه تاکید و رسیدگی به رفاه و آموزش عزیزان سندرم داون را از ضرورت‌های این حوزه در بهزیستی برشمرد.
 
در ادامه برنامه پوراندخت بنیادی، رئیس کانون سندرم داون ایران ضمن تشکر از حضور گرم هنرمندان حاضر در این مراسم و ابراز امیدواری نسبت به آینده وضعیت افراد سندرم داون و آموزش و جامعه پذیری آن‌ها، از خانم باران نیکراه، بابت همراهی و همدلی این هنرمندان در بخش مسئولیت اجتماعی حوزه افراد نیازهای ویژه، تقدیر کرد و تندیسی به پاس قدردانی از این هنرمند به وی اهدا کرد.

این همایش با پخش تصاویر و ویدیوهایی از فعالیت و آموزش  کانون سندرم داون ادامه پیدا کرد. پس از پخش تیزر اختصاصی بچه‌های سندرم داون، نمایش تئاتری با بازی بچه‌های دارای این سندرم به کارگردانی رسول حق شناس، کارگردان و کارشناس «تئاتر درمانی» که سال‌ها در خصوص درمان و آموزش بچه‌های سندرم داون از طریق هنر نمایش فعالیت کرده است، بر روی صحنه به نمایش در آمد.

اما هنرنمایی عزیزان سندرم داون در این جا خاتمه نیافت و تعدادی از نوازندگان دارای این سندرم با مربی گری و هدایت افشین مردانی به روی صحنه آمدند و با اجرای موسیقی سنتی، حاضران را از استعداد خود به وجد آوردند.

نقطه عطف همایش نیز حضور و سخنرانی «موچولو»، اولین عروسک نمایشی سندرم داون در دنیا، بود که از غافلگیری خود برای کودکان سندرم داون خبر داد. موچولو در این رویداد به رونمایی از بسته آموزشی «موچولو و خاله آزی» اشاره کرد. این بسته آموزشی با هدف آموزش و جامعه پذیر کردن کودکان سندرم داون به همت رسانه آزنیک و با حمایت بانک رفاه تولید و تعداد گسترده‌ای از این بسته‌های فرهنگی - آموزشی طی این همایش به صورت رایگان و با هدف انجام وظایف مسئولیت اجتماعی در اختیار عزیزان سندرم داون قرار گرفت.

گفتنی است در کنار این بسته‌های آموزشی، کتاب‌هایی با موضوع صلح و فرهنگ دوستی نیز به عزیزان سندرم داون حاضر در این رویداد اهدا شد.

چندی پس از پخش ویدیویی از آرزو افراد دارای سندرم داون که آرزو داشتند تا برخی از هنرمندان کشور را ببینند، ورود سه تن از هنرمندان مطرح کشور حضار را غافلگیر کرد. حضور افتخاری داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، مرضیه برومند و نعیمه نظام‌دوست، حاضران را غافلگیر و شور و نشاط سالن را دو چندان کرد. این سه هنرمند محبوب کشور تندیسی به پاس یک عمر فعالیت صادقانه در حوزه کودک و نوجوان دریافت و آرزو بسیاری از بچه‌های حاضر در مراسم که خواهان دیدار با این هنرمندان بودند را برآورده کردند.

پس از ثبت عکس و ساخت خاطرات دل انگیز برای عزیزان سندرم داون توسط هنرمندان حاضر در این رویداد، دومین همایش فرصت کودکی به مناسبت آیین بزرگداشت روز جهانی سندرم داون و با محوریت توجه به کودکان سندرم داون ایران و تقدیر از حامیان و خانواده‌های ایشان بعدازظهر روز سه‌شنبه ١٦  اسفندماه ١٤٠١ در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش واقع در تهران به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است، چندی پیش در تاریخ دوم مردادماه ۱۴۰۱، اولین همایش فرصت کودکی در هتل المپیک تهران برگزار شده بود که در این رویداد از پایگاه خبری” آزنیک” و اولین عروسک نمایشی سندرم داون جهان با نام “موچولو ” با حضور هنرمندان و فعالین حوزه مسئولیت‌های اجتماعی رونمایی شد.

کد خبر 75490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =