قانون حمایت از اطفال یاریگر بهزیستی درحمایت از کودکان است 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:  بهزیستی جزو معدود دستگاه‌هایی است که در آسیب یا آسیب های احتمالی برای کودک همچون  کودکان کار، کودک آزاری، فرار کودکان از منزل، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مداخله می‌کند و  قانون حمایت از اطفال و نوجوانان  نیز در این مسیر یاریگر بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی، زندانی شدن هریک از والدین، ابتلا والدین به اعتیاد زیان آور، بی سرپرستی طفل و نوجوان، خشونت مستمر والدین، ابتلا والدین به بیماری یا اختلال های رفتاری، روانی یا شخصیتی  و... را از موارد مداخله و حمایت قانونی از طفل و نوجوان عنوان کرد.

این مقام مسئول به خدمات اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، بهزیستی مکلف است با استفاده از مددکاران اجتماعی با همکاری شهرداری یا دهیاری و نیروی انتظامی نسبت به شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی اطفال و نوجوانان موضوع این قانون و اعلام موضوع به مراجع صالح اقدام کند.

مدیرکل بهزیستی با بیان حساسیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت فردی اظهار داشت : بهزیستی تلاش می کند در صورت بی سرپرستی طفل و یا بی توجهی و سهل انگاری به کودک یا احتمال آسیب به سلامت جسمی یا روانی کودک حمایت لازم را از آنها به عمل آورد.

وی با بیان اینکه خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان همه روزه و بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران است، تصریح کرد: مهمترین  راه شناسایی موارد کودک آزاری گزارش های مردمی است و مردم در صورت مشاهده کودک آزاری با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.

کد خبر 75127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد