در رسانه| آگاهی والدین پیش‌نیاز پیشگیری از اعتیاد فرزندان است 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به آگاه‌سازی والدین و ارتباط موثر با فرزندان برای پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: آگاهی والدین پیش‌نیاز پیشگیری از اعتیاد فرزندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان حسینی، عصر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از یک تا ۱۵ اسفندماه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد انجام می‌شود و از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب و فضای مجازی با شعار «والدین آگاه، فرزند ایمن» اطلاع‌رسانی لازم صوت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود شرح وظایف متعدد و متنوع، وظیفه بهزیستی درمان نیست، ابراز کرد: بیشترین رسالت این سازمان در حوزه پیشگیری بوده و هرچقدر در این بخش کار کنیم شاهد آسیب کمتر خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه پدر و مادری که رابطه خوبی با فرزند خود داشته و مهارت فرزندپروری داشته باشند، والدین مؤثر خوانده می‌شوند، بیان کرد: در این کارزار قصد داریم به والدین آموزش دهیم «آیا دوست فرزند خود را می‌شناسید؟»

وی تکرار را عامل تقویت رفتار و فرهنگ‌سازی دانست و گفت: در این کارزار تأکید بر این است که والدین در مورد دوستان فرزند خود آگاهی یابند و مهارت‌های ارتباطی را در خانواده تقویت کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند و فرزندان چالش‌ها و حرف‌های خود را در وهله نخست با پدر و مادر درمیان بگذارند.

حسینی با تأکید بر لزوم آگاهی والدین از تأثیرات فضای مجازی عنوان کرد: پیشگیری و تربیت در درازمدت اتفاق می‌افتد و پیشگیری مترادف با آموزش است و از طرفی ارتباط خوب والدین در خانواده و شناخت دوستان احتمال آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهد.

وی همچنین به پویش عید رمضان اشاره کرد و گفت: خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی اغلب از دهک‌های پایین جامعه هستند و به منظور تأمین مایحتاج معیشتی آنان در ماه مبارک رمضان پویشی از ۱ تا ۱۷ اسفندماه و نیمه شعبان تدارک دیده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خیران را بازوان توانمند و سرمایه‌های ارزشمند بهزیستی خواند و افزود: از مردم نیکوکار درخواست داریم تا مثل همیشه به افرادی که تلاش دارند تا با حفظ کرامت انسانی، یاریگر مددجویان باشند، اعتماد کنند و کمک‌های خود برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی را در اختیار بهزیستی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه زنجان بهشت خیران است، تصریح کرد: اعتماد خیران و سرمایه‌های اجتماعی دو بال در کنار بهزیستی است و تلاش داریم تا کمک‌های مردم در اسرع وقت به دست مددجویان و معلولان تحت پوشش برسد.

حسینی ادامه داد: مردم خیر می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۱۷۸۲۱۶۸ و شماره حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ در پویش عید رمضان شرکت کنند.

کد خبر 75012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد