برنامه ی اقدام در نظارت مراکز مثبت زندگی بسیار تعیین کننده خواهد بود

معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور در جمع مدیران و مسئولین مراکز مثبت زندگی استان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  سید حسین خادم حسینی معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور با همراهی لطیفیان کارشناس توسعه مراکز مثبت زندگی بهزیستی کشور در جمع مدیران و مسئولین مراکز مثبت زندگی استان حضور یافت.
سید حسین خادم حسینی در این نشست که با حضور معاونین و مسئولین بهزیستی هرمزگان نیز همراه بود ، از تغییر دستور العمل نحوه اداره مراکز مثبت زندگی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : مراحل تصویب دستور العمل جدید در دست اقدام است .
وی افزود : براساس این دستور العمل خدمات ۲۲گانه ای که قبلا برای مراکز مثبت زندگی تعریف شده بود تغییر یافته و خدمات شامل پیشخوانی ، مددکاری ، اجتماع محور ، ماموریتهایی که از سوی حوزه های تخصصی براساس توانایی به مرکز محور می شود ، جلب مشارکتهای مردمی و طرح های خلاقانه مراکز می باشد و واگذاری خدمات دیگر محدود به ۲۲ خدمت نخواهد بود.
معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : تمام خدمات سازمان بهزیستی و همه‌ مواردی که این مراکز بسته به سطح و رتبه‌ مکتسبه قادر به انجام آن هستند، احصا شده است. مراکز براساس جذب و نگهداشت نیروی انسانی ، آموزش و توانایی می توانند فعالیت کسب کنند و مدل پرداختی ها نیز مدل پرداخت عملیاتی و بر اساس میزان فعالیت آنان خواهد بود .
وی در ادامه سخنان خود از برنامه ی اقدام نام برد و بیان داشت : از این به بعد فاکتوری که در نظارت مراکز مثبت زندگی بسیار تعیین کننده است واژه کلیدی به نام « برنامه ی اقدام » است .
خادم حسینی تاکید کرد برنامه ی اقدام برای رفع مشکلات مطرح شده در گزارش مددکاری است که برای کلیه مددجویان قابل بازتوان و غیر بازتوان نوشته می شود .
معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص سامانه‌ی جامع خدمات بهزیستی گفت : راه‌اندازی سامانه‌ی جامع خدمات بهزیستی با سرعت و دقت به پیش می‌رود . این سامانه به گونه‌ای طراحی می‌شود که به عنوان مرجع خدمات بهزیستی، تمام فعالیت‌های سازمان بهزیستی را پوشش می‌دهد و کارکرد سایر سامانه‌های بهزیستی در این سامانه پیش‌بینی شود.

 خادم حسینی در پایان بر رعایت تکریم ارباب رجوع و احترام به مددجویان ، مناسب سازی مراکز برای افراد دارای معلولیت ، بکارگیری نیروهای تخصصی مرتبط و شکل گیری کانون مراکز تاکید نمود .
گفتنی است در این نشست تعدادی از مسئولین مراکز مثبت زندگی به تبیین مسائل و چالش های مربوط به فعالیت در مراکز پرداختند و ضمن جمع بندی مطالب از سوی معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور راهکارها و دستورات لازم ارائه گردید.

کد خبر 74834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد