حمایت شهرداری تهران از شیرخوارگان رفیده با صدور رایگان پروانه ساخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران دستور صدور پروانه ساخت رایگان شیرخوارگاه رفیده از مراکز توانبخشی و مراقبتی نوزادان وکودکان مجهول الهویه دارای معلولیت بهزیستی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی بهزیستی استان به نقل از ایلنا؛ در نشست تعاملی محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران با حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری و جمعی از مسئولین شهرداری تهران که در محل دفتر معاون شهرداری تهران برگزار شد دستور صدور پروانه ساخت رایگان شیرخوارگاه رفیده دردستورکارشهرداری قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در این خصوص بیان داشت: در نشست تعاملی که با معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران صورت گرفت، موضوع ساخت شیرخوارگاه رفیده مطابق با آخرین طراحی ساخت و ساز ویژه کودکان دارای معلولیت مطرح وخوشبختانه با عنایت به نظر ارزشمند معاون شهرسازی دستور صدور پروانه ساخت رایگان شیرخوارگاه یاد شده صادرشد.

نصیری تصریح کرد: ساختمان شیرخوارگاه رفیده با بیش از ۳۰ سال قدمت، بدلیل عدم استحکام و نا ایمن بودن مستعد شرایط نگهداری فرزندان دارای معلولیت نیست و مخاطرات جدی به همراه دارد از اینرو موضوع تخریب و نوسازی ساختمان موصوف از الویت های اصلی بهزیستی است.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به شرایط جسمی، معلولیت های پیچیده جسمی حرکتی، ذهنی و یا ترکیبی و  بیماری های گوناگونی که کودکان مرکز دارند به منظور خدمات دهی مطلوب نیاز به ایجاد فضای مناسب و منطبق با استاندارد های به روز مراکزمراقبتی و شیرخوارگاه ویژه این گروه هدف است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اضافه کرد: ان شاءالله در آینده نزدیک با کمک و یاری خیرین و نیکو کاران که همواره بازوی توانای بهزیستی در کلیه امور هستند گلنگ ساخت و ساز این شیرخوارگاه زده و ساخت آن شروع و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ مرکز رفیده تنها مرکزدولتی است که در تهران کودکان شیرخوار معلول را نگهداری می‌کند و با توجه به معلولیت‌های خاص این کودکان و ایزوله بودن مرکز، اکثر کودکان دارای معلولیت‌های جسمی، حرکتی، ذهنی و یا معلولیتهای ترکیبی و مجهول‌الهویه هستند.

کد خبر 74686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد