نمایش «خانه» داستان تنهایی سالمندان

معصومی کارگردان نمایش «خانه» از استان مازندران می‌گوید: داستان تنهایی سالمندان داستان تکراری است که به آن توجه نشده و نمایش «خانه» تلاش دارد تا به این بخش وارد شود و مشکلات سالمندان را به نمایش درآورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ منیژه معصومی کارگردان نمایش «خانه» از استان مازندران از سال ۱۳۹۴ با حضور هنرمندان دارای معلولیت کار در این بخش را آغاز کرده و در جشنواره‌های مختلف منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی حضورداشته است.

وی درباره این جشنواره می‌گوید: طی این سال‌ها با هنرمندان جسمی حرکتی، کم‌توان ذهنی، کم‌بینا و نابینا و ناشنوا کارکردم و در این‌ جشنواره تصمیم گرفتم بر روی موضوع سالمندان کارکنم.
معصومی گفت: نمایش «خانه» تلاش دارد تا چگونگی نگهداری و فاصله سالمندان و فرزندان را به تصویر بکشد و من در این نمایش دغدغه و مشکلات سالمندان را به یاد مادرم به روی صحنه آوردم.
کارگردان نمایش «خانه» از استان مازندران افزود: نمایش صحنه‌ای یک‌ساعته در سه پرده است که ۳ داستان متفاوت با حضور ۳ سالمند و یک بازیگر جسمی حرکتی به‌عنوان دختر خانواده در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
وی یادآور شد: افراد دارای معلولیت و سالمندان در جامعه کمتر دیده می‌شوند و این جشنواره فرصتی است تا این افراد دیده شوند و انگیزه و امید به زندگی در بین آنان تقویت شود.
به گفته معصومی، این نمایش با همکاری مرکز سالمندان‌ مینا مازندران اجرایی شد.
این کارگردان گفت: داستان تنهایی سالمندان، داستانی تکراری است که به آن توجه نشده و باید توجه شود و قدردان بهزیستی هستیم که باهمت برای این جشنواره وارد کار شد و تمام‌قد باهمت ایستاد تا توانمندی‌های این افراد به نمایش گذاشته شود.

کد خبر 74618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد