اختتامیه‌ طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در بهزیستی خوزستان برگزار شد

روز چهارشنبه ۳ اسفندماه، مراسم اختتامیه‌ طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با حضور تسهیلگران، مسئولان پایگاه ها و موسسات مجری طرح و تعدادی از نوجوانان شرکت کننده در این طرح، درسالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان در این مراسم گفت:  ارتقای توانمندی های نوجوانان و کسب مشارکت گیری و مشارکت طلبی نوجوانان ایران برای حل مسائل پیرامون محیط زندگیشان از جمله اهداف اصلی این طرح است.

علی حسن زاده با اشاره به سایر اهداف طرح ماد درگسترش مهارت، علم و فناوری، ایثار، صبر، استقامت، فرهنگ و... در نوجوانان افزود: کفایت و مصونیت نوجوانان در گرو آموزش حضور در جامعه است وحفاظت فیزیکی توسط والدین تنها موجب بی کفایتی فرزندان می شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح مانا از خردادماه سال جاری، کارگاه آموزش مربی برای آموزش تسهیلگران جدید و بازآموزی تسهیلگران سال گذشته برای ۳۰ نفر از تسهیلگران موسسات و مراکز مثبت زندگی در شهرستان اهواز برگزار شد.

حسن زاده با اشاره به اجرای طرح مانا از اواسط تیرماه تا پایان شهریور سال جاری در ۱۰شهرستان عنوان داشت:  در شهرستان اهواز ۱۲ تسهیلگر و در شهرستان های آبادان، اندیمشک، دشت آزادگان، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شوشتر، شوش و ماهشهر مجموعا ۱۷ تسهیلگر برای ۶۳۶ نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال، در قالب ۱۸ گروه دختر و ۱۶ گروه پسر ساکن در مناطق کم برخوردار، حاشیه و آسیب خیز شهری،  ۱۱ جلسه آموزشی برگزار کردند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان در پایان ضمن بیان اینکه والدین آگاه موجب کودکان ایمن می شوند گفت: از آن جایی که این طرح فعالیت محور و مبتنی بر کارهای عملی بوده و نوجوان را به عنوان یک فرد مسئول ، ترغیب به بررسی مشکلات اجتماعی دوره نوجوانی و ارائه و اجرای یک پروژه در راستای آن مشکلات  می کند  مورد استقبال نه تنها نوجوانان بلکه خانواده ها ، حامیان، سازمان ها و نهادها قرارگرفته است.  

گفتنی است در این جلسه از روسا و کارشناسان مجری طرح، تسهیلگران برگزیده طرح مانا، پایگاه ها و موسسات بهزیستی و تعدادی از نوجوانان شرکت کننده در این طرح تقدیر و با انجام بازی و سرگرمی توسط نوجوانان، اوقات مفرحی ایجاد شد.

کد خبر 74606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد