چالش های تامین داروی مراکز اقامتی بهزیستی  و راهکارهای برون رفت بررسی شد

جلسه‌ای با محوریت بررسی چالش‌های تامین دارو و دسترسی به خدمات درمانی در مراکز اقامتی بهزیستی به دعوت معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد با حضور معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، نماینده‌ی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بهزیستی شهرستان مشهد برگزار گردید.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی درخصوص این جلسه گفت: رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مراکز اقامتی امری ضروری و جدی است و نیازمند همکاری صمیمانه سایر نهادها با بهزیستی می‌باشد. در این جلسه نیز درخصوص مشکلات تامین خدمات درمانی و تهیه دارو برای توانخواهان و مددجویان ساکن در مراکز اقامتی بهزیستی، لزوم توجه ویژه و رسیدگی به این افراد صحبت شد و گزارش‌هایی نیز ارائه گردید.

حمیدرضا علیزاده رضایی با بیان اینکه امیدواریم اقدامات مثبتی در این زمینه انجام گیرد، گفت: در این جلسه مقرر گردید تا از طریق هم‌افزایی و افزایش همکاری میان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم به‌منظور تامین دارو و ارائه خدمات درمانی به‌موقع و سریع در مراکز شبانه‌روزی و حمایت از افراد ساکن در این مراکز در زمان‌هایی که با کمبود دارو مواجه هستیم، انجام گیرد.

وی درخصوص نتیجه برگزاری این جلسه گفت: در این جلسه، دانشگاه علوم پزشکی مطابق قانون عهده‌دار ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان شد و بهزیستی نیز مکلف گردید که افراد دارای بیماری خاص را به‌منظور تامین نیازهای دارویی و درمانی به دانشگاه معرفی نماید و دادستان نیز به‌عنوان مدعی العموم بر این امور نظارت خواهد داشت.

کد خبر 74570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد