حجم بیشتری از فعالیت های بهزیستی در بحث اعتیاد باید به برنامه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر معطوف گردد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس گفت : حجم بیشتری از فعالیت های بهزیستی در بحث اعتیاد باید به برنامه های پیشگیری از مصرف مواد مخدرمعطوف گردد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان؛ دکتر فرهاد اقطار معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در دومین روز حضور در هرمزگان با همراهی سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، دکتر مژگان صابری معاون پیگشیری و حجت لاسلام و المسلمین غلامحسین رازمند مدیر روابط عمومی بهزیستی استان با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کرد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در این دیدار با اشاره به اهیت سیاست گذاری و برنامه ریزی مؤثر در حوزه های مختلف کاهش تقاضای مواد گفت : حجم بیشتری از فعالیت های بهزیستی در بحث اعتیاد باید به برنامه های پیشگیری از مصرف مواد مخدرمعطوف گردد .

وی افزود : متاسفانه در حال حاضر اغلب هزینه کرد ها به سمت درمان رفته در صورتی که اولویت دهی به امر پیشگیری از مصرف مواد با تأکید بر اقدامات اجتماع محور در محیط های مختلف شهری روستایی، آموزشی و محیط های کار باعث موفق تر عمل کردن در مراحل بعد یعنی درمان، کاهش آسیب و بازتوانی اعتیاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس نیز گرایش به مصرف مواد مخدر و اعتیاد را یکی از دغدغه های مهم در استان هرمزگان خواند و گفت : دو ویژگی استان شامل مرزی بودن استان و سرریز شدن معتادین از استانهای دیگر در فصل خنک سال از عوامل تشدید بحث اعتیاد در استان بوده و مهمتر اینکه کلیه متولیان امر نگاهی جدی به بحث پیشگیری در استان نداریم و بیشترین توجه به سمت درمان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در پایان ضمن اعلام آمادگی کامل برای همراهی با بهزیستی در پیشبرد ماموریت ها و اهداف این سازمان در امر پیشگیری و درمان اعتیاد ، پیشنهادی در خصوص تعامل دوجانبه برای کار فرهنگی و آموزشی در قالب محله محور با بهره گیری از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات و همچنین کارشناسان تخصصی بهزیستی عنوان نمود و خواستار اجرای این امر به صورت پایلوت در هرمزگان شد.

دیدار با دکتر غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و بحث و تبادل نظر پیرامون هم افزایی و استفاده از ظرفیت های دو دستگاه در بحث پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه های دکتر فرهاد اقطار معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در دومین روز حضور در هرمزگان بود.
کد خبر 74230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد