کارگاه کشوری آموزشی پروتکل و بسته جامع آموزشی مراکزتوانبخشی برگزار شد

کارگاه کشوری آموزشی پروتکل و بسته جامع آموزشی توانبخشی کم‌توانان ذهنی در مراکز روزانه افراد دارای معلولیت ذهنی و چندمعلولیتی به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سرپرست بهزیستی استان اصفهان در آغاز به کار این کارگاه آموزشی، گفت: تفاوت نوع فعالیت در مراکز روزانه توانبخشی با مراکزشبانه‌روزی در مددجویان است، ضریب آموزش‌پذیری و تربیت‌پذیری مددجویان در مراکز شبانه روزی نسبت به مراکز روزانه پایین‌تر است.

ناصر چاووشی ادامه داد: در مراکز شبانه‌روزی، بیشترتمرکز بر فراهم آوردن شرایط زیست اولیه مددجویان است تا ادامه زندگی آنان در شرایط نسبتا مناسب قرار گیرد ولی در مراکز روزانه هدف این است که مددجویان تحت آموزش قرار گرفته و مهارت کسب کنند.

وی با بیان اینکه زمان طلایی برای آموزش افراد زیر ۱۴ سال در اختیار مراکز توانبخشی روزانه است و نباید این فرصت را از دست  داد، افزود: تشخیص بهنگام و ارائه مداخلات توانبخشی، مراکز را در راستای برنامه‌ریزی منسجم و آموزش یاری می‌کند.

سرپرست بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: تا به حال در کشور یک نظام واحد و منسجم آموزشی برای مراکز وجود نداشته است و اکنون به همت خبرگان این امر و با تکیه بر یک کار میدانی، کارشناسی و علمی یک بسته جامع آموزشی تدوین شده است که در این دوره قرار است کارشناسان با مباحث بیش از قبل آشنا شوند.

چاووشی با اشاره به آیه شریفه "وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا  و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است"، افزود: الزاما حیات بخشیدن، کاری نیست که در پزشکی انجام شود؛ بلکه مهارت آموزی به یک مددجو نیز، حکم همان احیاء را دارد. لذا از این جهت کار در مراکز توانبخشی ارزشمند است.

 کارگاه کشوری آموزشی پروتکل و بسته جامع آموزشی مراکزتوانبخشی برگزار شد

ایجاد وحدت رویه‌ در آموزش و تامین استقلال نسبی مددجویان  در گرو اجرای بسته جامع آموزشی

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: کارگاه آموزشی اجرای پروتکل و بسته جامع آموزشی _توانبخشی کم توانان ذهنی در مراکز روزانه معلولان ذهنی و چند معلولیتی سازمان بهزیستی؛ ویژه برگزیدگان آزمون علمی این پروتکل از ۱۸ استان به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

سید کمال صدیقی گفت: امید است با تامین بسته‌های جامع آموزشی، وحدت رویه‌ای در آموزش و تامین استقلال نسبی مددجویان تحت پوشش فراهم شود.

وی با بیان اینکه، اصفهان، جزء چهار استان اول در زمینه تعداد مراکز و مددجویان در کشور است، افزود: هویت سازمان بهزیستی به توانبخشی و مددجویان توانبخشی است؛ لذا هر قدمی در راستای ارائه خدمات بهینه به این قشرمورد رضای پروردگار قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی پروتکل و بسته جامع آموزشی توانبخشی کم‌توانان ذهنی در مراکز روزانه افراد دارای معلولیت ذهنی و چندمعلولیتی۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه به  میزبانی استان اصفهان در حال برگزاری است.

 کارگاه کشوری آموزشی پروتکل و بسته جامع آموزشی مراکزتوانبخشی برگزار شد

کد خبر 74092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد