حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه

نماینده محترم مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، بهمیی، چرام و لنده در بازدید از، مراکز توانبخشی شهرستان و نشست با روسای این مراکز گفت: برای رفع مشکلات مددجویان نامه ای به رییس مجلس و وزیر کشور ارسال می کنم.

به گزارش اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: عصر روز 22 بهمن 1401؛ طی بازدید سید محمد موحد نماینده محترم مردم شریف شهرستان های کهگیلویه؛ بهمئی؛ چرام و لنده ؛  از اداره بهزیستی شهرستان،روسای مراکز بهزیستی به عنوان شرکای کاری این سازمان که براساس روال قانونی ایجاد شده اند در نشستی با نماینده کهگیلویه ویژه دهه مبارک فجر؛  به بیان مشکلات و ارایه راهکار برای برطرف کردن مشکلات و کمبودها پرداختند.

سید علی اصغر شکرایی مدیر : نظر به ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و خشونت علیه کودکان و زنان نقش مددکاران اجتماعی در پیشگیری این آسیب‌ها و کاهش مشکلات مددجویان بسیار مهم است.

وی با اشاره به مشکلات جامعه معلولین گفت: این قشر با مشکلات زیادی از جمله کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی روبرو است.

رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: این اداره با مشکلات تجهیزاتی و لجستیکی رو به رو است که انتظار داریم فرماندار شهرستان و نماینده مردم نگاه ویژه ای به این اداره داشته باشند.

شکرایی زاده تعداد مراکزشبانه روزی نگهداری معلولین وحرفه اموزی روزانه هر کدام را ۴ مرکز در شهرستان عنوان کرد و گفت:۱۳مرکز مثبت زندگی و ۳ تا مرکز کمپ ترک اعتیاد نیز در شهرستان فعالیت می کنند

وی تاکید کرد:روسای این مراکز با کمترین دریافتی و اعتبار مراکز تحت نظر خود را اداره می کنند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: معلول برای مددکار همانند خانواده خود می باشد و این یک حرکت عظیم است.

موسوی تصریح کرد: اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه از لحاظ منابع زیرساختی و نیروی انسانی در مضیقه است که انتظار می رود نماینده کهگیلویه بزرگ برای ارتقای این دو بخش از طریق نهاد های بالادستی و وزارتی چاره ای بیاندیشد.

مجاهدی یکی از مهمترین خواسته روسای مرکزهای توانبخشی و نماینده سمن ها و تشکل های مردم نهاد را بررسی حذف ردیف بودجه ای ویژه ی حوزه توانبخشی در قانون ارایه شده بودجه ۱۴۰۲ به مجلس عنوان کرد.

مجاهدی با اشاره به حذف اعتبارت حوزه توانبخشی به عنوان پیشانی بهزیستی بیان کرد:اگر وضعیت به این شکل پیش برود این مراکز تعطیل می شوند.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۲۸۰۰ مرکز داریم عنوان کرد: جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در این مراکز خدمات می دهند.

مجاهدی با اشاره به قانون جامع حمایت افراد دارای معلولیت مصوب سال ۹۶ تاکید کرد: ماده ۷ آن صراحتا می گوید براساس نظر کارشناسان برنامه بودجه، بهزیستی و نمایندگان انجمن مراکز یارانه باید به نرخ تمام شده پرداخت شود.

رییس مرکز نگهداری معلولین بیان کرد: براساس نظر این کارگروه، نرخ یارانه باید به ازای هر نفر ۷ میلیون تومان باشد که در حال حاضر تقرییا ۳ میلیون یارانه داده می شود.

وی با اشاره به خواسته بعدی این مراکز برای پرداخت ما به التفاوت مصوبه جدید تاکید کرد:امسال تا آذرماه به نرخ ۱۴۰۰ پرداخت کردند که ما خواستار پرداخت مطالبات خود هستیم.

سید محمد موحد نیز در این نشست چهره به چهره با روسای مراکز و تعدادی از خانواده های معلولین با ابراز ناراحتی از مصائب و مشکلات بهزیستی افزود: به نحوی از مشکلات مردم اطلاع دارم و بر این باور هستم تا کسی در این شرایط نباشد نمی تواند درک کند.

وی کار بهزیستی را یک جهاد به تمام معنا دانست و تصریح کرد:نفس اداره این مراکز بر سر شعایر و معیارهای دینی قطعا از مبارزه در میدان جنگ افضل است.

وی با اشاره به شرایط اعتباری مراکز بهزیستی بیان کرد: در این کارها هیچ اثار مادی که انتفاع شخصی باشد وجود ندارد بلکه با انگیزه ای مقدس خدمات را به جامعه ای ارایه می دهند که تمام زوایای زندگی انها دچار مشکل است.

موحد افزود: این مجموعه ها جهاد می کنند همه این موانع و چالش ها را پشت سر می گذارند و وظیفه خود میدانیم که با تمام توان به میدان بیاییم و مدد کنیم.

نماینده کهگیلویه تاکید کرد: در حوزه های هدف بهزیستی و کمیته امداد خدمات را باید بدون کم و کاست ارایه داد چرا که موارد حاد و استثنایی و ویژه ای هستند.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات را مکتوب و پیشنهادات کارشناسی شده لازم از سوی روسای مراکز را ضمیمه کنید که دستوری روی کمیسیون تلفیق برای بر طرف کردن مشکلات مراکز سراسر کشور و جامعه هدف این گونه موارد اقدامی انجام شود.

وی همچنین وعده داد: طی نامه ای به رییس مجلس و وزیر برای احقاق حق جامعه هدف بهزیستی تمام توان خود را بکار ببندد.

ارسالی از روابط عمومی شهرستان کهگیلویه

کد خبر 74027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد