در رسانه│ راه‌اندازی ۱۳۰ مرکز خدمات توانبخشی رهاورد انقلاب اسلامی در مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: راه‌اندازی ۱۳۰ مرکز خدمات توانبخشی به معلولان و افراد ناتوان جسمی و روحی رهاورد ممتاز انقلاب اسلامی در استان است.

فریبا بریمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ۲۱۱ مرکز روانشناسی و ۱۳۰ مرکز توانبخشی در استان مازندران ایجاد شد.

وی با بیان این که، تشکیل سازمان بهزستی مولود انقلاب اسلامی است، ادامه داد: سازمان بهزیستی ۵۲ وظیفه دارد و در حوزه های مختلف آسیب اجتماعی، ایتام، معلولان و موارد دیگر خدمات قابل توجهی در دهه‌های گذشته به اقشار مختلف جامعه ارایه شده است.

فعالیت ۲۲ مرکز شبانه روزی بهزیستی در استان

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: ۲۲ مرکز شبانه روزی برای افراد معلول، سالمندان و افراد بدون هویت در استان وجود دارد و همچنین این مراکز به افراد کم توان ذهنی و جسمی هم خدمات ارایه می دهند.

۶۶ هزار معلول مازندرانی تحت پوشش بهزیستی

بریمانی با بیان این که، حدود ۶۶ هزار معلول و توانخواه مازندرانی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، ادامه داد: در این وادی به تناسب مشکلات و شرایط اجتماعی که این افراد دارند، به آنان مستمری پرداخت می شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: در مجموع به طور متوسط به ازای یک معلول ماهانه پنج میلیون و ۴۶۰ هزار ریال مستمری به مدجویان بهزیستی استان پرداخت می شود.

سرپرستی بهزیستی از ۱۷ هزار بانوی مازندرانی

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به گستردگی فعالیت این سازمان، تصریح کرد: ۱۷ هزار زن بی سرپرست و بد سرپرست از امکانات و حمایت های بهزیستی مازندران برخوردار هستند.

وی افزود: فعالیت گروه های بهزیستی در روستاهای مختلف استان در هر هفته از دستاوردهای ماندگار دولت سیزدهم است و با اجرای این طرح افراد دارای معلولیت و مشکلات اجتماعی شناسایی می شوند.

بریمانی افزود: تاکنون بهزیستی استان در ۴۰۹ روستا در یکسال اخیر خدمات بهزیستی در حوزه های مختلف ارایه داده است.

افتتاح ۲۱۰ طرح بهزیستی در مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان این که، در دهه مبارک فجر امسال ۲۱۰ طرح این اداره کل در حوزه های مختلف تحت مسوولیت به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: با راه‌اندازی چندین مراکز مشاوره ای و توانبخشی برای حدود ۶۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

کد خبر 73557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد