در رسانه| یکهزار و ۵۱۰ نوجوان آذربایجان شرقی در طرح ملی "مانا " شرکت کردند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از شرکت تعداد یکهزار و ۵۱۰ نوجوان این استان در طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران موسوم به "مانا " در شهرهای مختلف خبر داد.

به گزارش اقتصاد آینده فرگل صحاف در آیین اختتامیه جشنواره طرح ملی مانا، اجرای این طرح را یکی از راهکارهای مهم و اولویت دار بهزیستی برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه فعالیت نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله اعلام و اضافه کرد: نوجوانان دختر و پسر آذربایجان شرقی با مشارکت در این طرح ملی در قالب ۶۵ پروژه مختلف فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، ورزشی و عقیدتی استعدادها و زمینه های فعالیت های گروهی و تیمی خود را بارور کردند تا ضمن فراگیری مهارت های زندگی برای مشارکت های اجتماعی در سنین بالا نیز آماده شوند.

وی اجرای طرح ملی مانا را یکی از صدها برنامه روزانه بهزیستی آذربایجان شرقی بیان کرد که در تمامی شهرستان های استان با همکاری بسیج و سپاه، آموزش و پرورش و تسهیل گران به مورد اجرا گذاشته شد که امیدواریم نتایج آن برای سال های آینده در توسعه و ترقی فکری و اجتماعی کشور و استان موثرتر باشد.

صحاف با اشاره به اینکه این طرح به صورت مداوم در آذربایجان شرقی اجرا می شود، یادآور شد: باید توجه داشت که نوجوانان سرمایه های اجتماعی کشور هستند که باید با نحوه و نوع برخورد با مخاطرات، ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را یاد گرفته و مسیرهای مقابله با آنها را درک و فهم کنند.

وی آشنایی با شیوه های مقابله با انواع آسیب های اجتماعی را از جمله اهداف مهم و محوری اجرای طرح ملی مانا برشمرد و با تاکید بر اینکه رصد، کنترل و شناسایی آسیب های اجتماعی جزو ماموریت های بهزیستی به شمار می رود، اظهار داشت: بر همین اساس اجرای این طرح از سال ۱۳۹۷ به شکل و شیوه جدیدی به مورد اجرا گذاشته می شود که در آن نقش اصلی بر عهده تسهیل گران نهاده شده است.

صحاف ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق و مطلاوب این طرح و تقویت ان در سال های آینده جوانان مفید و سازنده برای سال های اینده کشور و استان تربیت شده و بخش های مختلف کشور از وجود جوانانی با احساس مسئولیت بشتر اجتماعی بهره مند شود.

معاون اجتماعی فرمانده سپاه عاشورا نیز در این آیین با تاکید بر نقش مهم نوجوانان در آینده سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور، از آمادگی کامل این مجموعه برای اجرای گسترده تر طرح ملی مانا خبر داد و گفت: در این راستا هر آنچه در توان سپاه عاشورا و بسیج است، بدون منت در اختیار اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.

سرهنگ رحمان فیروزی اظهار داشت: سپاه و بسیج آذربایجان شرقی در اجرای طرح مزبور طی سالجاری با بهزیستی استان نهایت همکاری را داشته است به طوری که در تمامی پایگاه های بسیج کلاس های اعتقادی، بصیرتی و معنوی برای نوجوانان برگزار شد.

به گفته وی طرح های مختلف بصیرتی توسط بسیج آذربایجان شرقی با بهره مندی از اساتید دانشگاه و حوزه هم اکنون نیز پیگیری و دنبال می شود و کلاس های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارت های اجتماعی در این مراکز در حال برگزایر است.

فیروزی ادامه داد: طرح ملی مانا در ۸۱ محله مختلف آذربایجان شرقی با مشارکت پایگاه های بسیج که ۲۵ محله ان به تبریز تعلق داشت، اجرا شد که اغلب آنها را محلات محروم و آسیب پذیر تشکیل می داد.

کارشناس امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی را بها دادن به اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان دانست و افزود: پیش از انقلاب تبعیض، فساد و خفقان بر زندگی فردی و اجتماعی مردم غلبه داشت اما به برکت انقلاب اسلامی، امروز جوانان و نوجوانان در عرصه های مختلف درخشیده و نام ایران اسلامی را در جهان بلندآوازه کرده اند.

رادی ادامه داد: باید توجه داشت که اگر نوجوانان ما در مسایل اجتماعی و فرهنگی مشارکت دهیم بدون تردید آثار و نتایج مثبت آن در توسعه و پیشرفت آینده کشور ملموس تر خواهد بود.

در پایان این مراسم از تعداد ۱۲ نوجوان موفق و برگزیده در جشنواره ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران با اهدای جوایزی تجلیل شد و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی تالار اجتماعات وحدت اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد خبر 73245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد