آسیب یکهزار و ۷۵۰ مددجوی بهزیستی در زلزله خوی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: برابر اخرین ارزیابی های صورت گرفته یکهزار و ۷۵۰ مددجوی بهزیستی در زلزله هشتم بهمن شهرستان خوی دچار خسارت وآسیب شده اند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی ؛

پروین محمدپوری روز جمعه در جلسه اضطراری دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور معاون امور تعاون این وزارتخانه در شهرستان خوی برگزار شد افزود: طبق ارزیابی که صورت گرفته از ۸ هزار و ۲۴۰ خانوارمددجوی شهرستان خوی نزدیک به یکهزار و ۷۵۰ مددجو در ۵۰ روستا وشهر  درگیر زلزله شده‌اند که نسبت به اسکان موقت این مددجویان اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه برای مراکز تحت نظارت بهزیستی مشکل حادی به وجود نیامده است.و ۷ مرکز تحت نظارت خسارت دیده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به تخریب منازل مسکونی مددجویان در این منطقه زلزله، عنوان کرد: پس از شناسایی مددجویان آسیب‌دیده، نسبت به ارائه خدمات تخصصی و حمایتی اقدام می‌شود؛ در حال حاضر با هماهنگی ستاد بحران و هلال احمر نسبت به اسکان و توزیع اقلام معیشتی اقدام شده است و واحدهای سیار بهزیستی برای ارائه خدمات حمایتی و روانشناسی در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند و به ارائه فعالیت‌های تخصصی همچون مداخلات روانی اجتماعی، توانبخشی و توان‌پزشکی مددکاری می‌پردازند.

محمدپوری درباره آخرین وضعیت مددجویان در منطقه زلزله‌زده خوی، گفت: در این زلزله خسارات جانی در میان جامعه هدف نبود است. افراد مستقر در ۲ مرکز نگهداری از دختران ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال خوی نیز برای احتیاط های لازم به شهرستان سلماس و ۲ مرکز پسران به شهرستان ارومیه منتقل شدند.
محمد پوری ضمن تقدیر ازهمدردی  و مشارکتهای همکاران بهزیستی سایر استانها افزود:
در این جلسه مصوب شد که کمک های جمع آوری شده توسط دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مددجویان بهزیستی اختصاص یابد.

کد خبر 73164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد