اختتامیه دوره " تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد" در بهزیستی خراسان رضوی

کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی در اختتامیه دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد، گفت: این دوره آموزشی ویژه مربیان داوطلب واجد شرایط با رویکرد اجتماع محور توسط مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه فردوسی مشهد با مشارکت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شهرداری ۱۰ تا ۱۲ بهمن‌ماه برگزار گردید.

محبوبه عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در ابتدا فراخوان شرکت در این دوره از طریق دستگاه‌های ذیربط منتشر شد و بعد از انجام مصاحبه‌ی تخصصی از میان متقاضیان، افراد واجد شرایط برای گذراندن این دوره‌ی آموزشی انتخاب شدند. دراین دوره آموزشی، سرفصل‌هایی مانند آشنایی با رویکردهای جدید در درمان و پیشگیری ازاعتیاد، مفاهیم اجتماع‌محور، بازاریابی اجتماعی، شبکه‌سازی، شناسایی منابع محلی، مهارت‌آموزی در پیشگیری از اعتیاد و... آموزش داده شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه کارشناسان شرکت کننده در این کلاس‌ها ملزم هستند که به ۱۷۰۰ نفر از مربیان در سطح محلاتِ آسیب‌خیز آموزش‌های لازم را ارائه دهند، گفت: آموزش‌ها و آگاهی‌بخشی‌های خوبی در این کلاس‌ها برای کارشناسان انجام گرفته و آنها آمادگی لازم را برای اجرای هرچه بهتر طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و نیز آموزش ۱۷۰۰ مربی در سطح مناطق آسیب‌خیز و حاشیه‌نشین خواهند داشت.

اختتامیه دوره " تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد" در بهزیستی خراسان رضوی

کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بهزیستی به‌عنوان یک دستگاه تخصصی بیش از چهار دهه است که در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کند، گفت: تمرکز بر پیشگیری و مصونیت بخشی از گرایش به مواد مخدر و روانگردان از طریق تقویت رویکرد علمی، مشارکت‌پذیری، هماهنگی و همکاری منظم و مسئولانه دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر را می‌طلبد. اعتیاد معضلی پیچیده و چندوجهی است که ناآگاهی افراد جامعه و عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص می‌تواند موجب گسترش آن شده و بستر را برای دیگر آسیب‌های اجتماعی فراهم نماید. پیشگیری از اعتیاد، مهم‌تر از درمان اعتیاد بوده و بایستی در این راستا اقدامات لازم را با همکاری‌های فرابخشی و بین‌سازمانی گسترش دهیم. خوشبختانه در حال‌حاضر هم‌افزایی‌های خوبی بین دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر استان خراسان رضوی انجام گرفته که برگزاری این دوره آموزشی ۳ روزه، نمونه بارز یکی از این نوع همکاری‌های بین‌بخشی است.

اختتامیه دوره " تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد" در بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 73006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد