بازدید مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی کشور از اورژانس اجتماعی شهرستان ری

رویا احمدیان مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی کشور به همراه نظری کارشناس امور زنان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، لادن ناطقی مشاور امور بانوان بهزیستی استان تهران، کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی، کارشناس مسئول آسیبهای اجتماعی و معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر ری از اورژانس اجتماعی دولت آباد، شهرستان ری بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی به همراه مسئولین بهزیستی استان تهران از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهر ری و بررسی موارد و مشکلات اورژانس این مرکز بازدید کرد.

در این جلسه مژگان جمالی مسول اورژانس اجتماعی دولت آباد گزارشی از عملکرد مرکز مداخله در بحران، اورژانس اجتماعی، خانه امن، مرکز نگهداری زنان و دختران، نحوه پذیرش، نگهداری، ترخیص و... ارائه کرد.
رویا احمدیان گفت: سازمان بهزیستی متولی کنترل آسیب‌های اجتماعی است و رسیدگی به دختران و زنانی که به صورت فوری نیازمند کمک هستند و یکی از اولویت‌های مهم این سازمان پذیرش مراجعین، دختران و زنان نیازمند به کمک‌های فوری اجتماعی و یا خود معرف بوده و یا توسط اورژانس اجتماعی یا دستور قضایی ارجاع داده می شوند.

وی افزود: خانه امن، محل پناه زنان خشونت دیده است و وظیفه اولیه مراکز مداخله در بحران رسیدگی به نیازهای فوری این مددجویان است، مراکز خانه سلامت، بازپروری و خانه‌های امن از دیگر مراکزی است که دختران و زنان با توجه به شرایطی که دارند در آنها پذیرش می‌شوند و هدف کلی حمایت و توانمندسازی زنان و دخترانی که در معرض خشونت قرار دارند، این قشر از جامعه خدماتی اعم از سرپایی یا اقامتی همچون خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی و درمانی، حقوقی، فرهنگی، آموزشی اشتغال و... دریافت می‌کنند که پس از دریافت خدمات تخصصی مورد نیاز از مرکز ترخیص می‌شوند و تأیید امنیت فضای خانواده از نظر جانی و روانی برای ترخیص خدمت‌گیرنده توسط تیم تخصصی، ملاک ترخیص افراد از خانه‌های امن است.
احمدیان در ادامه عنوان کرد: هدف ما توانمندسازی خانواده‌های این دختران و زنان است که بعد از راهنمایی خانواده‌های این افراد در صورت بهبود و تغییر شرایط به خانواده‌هایشان بازگردانده می‌شوند.

شایان ذکر است، در ادامه جلسه چالش ها و مسائل پیش روی اورژانس اجتماعی و مسائل مربوط به دختران و زنان در معرض آسیب مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 72940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد