پوشش بیمه ای بهزیستی برای بیش از هزار زن سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی بر توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار تاکید جدی دارد، از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای یک هزار و ۳۸۶ نفر از زنان سرپرست خانوار شهری، روستایی و عشایری خبر دادو گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد گروه های همیار، حمایت از کودکان فرزندان زنان سرپرست خانوار و ...از اهم چرخه حمایتی این گروه است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی افزود: زنان نقش مهم و بسزایی در خانواده، بویژه در خانواده هایی که به هر علتی سرپرست خانوار هستند، دارند و در راستای ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های زنان سرپرست خانوار و به حداقل رساندن مشکلات و مسائل قشرهای محروم ضروری است خدمات خاصی به این قشر رسانده شود.

وی افزود: بهزیستی استان زنجان در راستای حمایت از فرصت های شغلی مددجویان و اقشار کم درآمد تحت پوشش، در نه ماهه امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغالزایی جهت راه اندازی کسب وکار ۹۷۸ نفر ازمددجویان هزینه کرده است و برای بیش از هزار نفر نیز حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت کرده است.

حسینی در خصوص حمایت از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۷۷۱ نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی در استان حق پرستاری خانواده محور پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی در خصوص حمایت از افراد دارای سوءمصرف موادمخدر تصریح کرد: درحال حاضر تعداد ۱۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی فعال شامل ۱۳ مرکز اقامتی مردان و ۱ مرکز اقامتی زنان در سطح استان به افراد و گروه هدف ویژه این مراکز خدمات ارائه می دهند و بیش از ۸۰۰ نفر از معتادین متجاهر از ۶ مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و ایجرود خدمات ترک اعتیاد دریافت نمودند.

کد خبر 72882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد