کمتر از ۱۰ درصد معابر و خیابان های استان البرز برای رفت و آمد افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرزبه ریاست استانداری البرزو دبیری اداره کل بهزیستی استان البرز باحضور دکتر "افضلی" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و "وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان،همچنین مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، نماینده فرمانداران شهرستان ها، نماینده شهرداران و سایر دستگاههای مرتبط با امر مناسب سازی درمحل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛ در ابتدای جلسه که با دستور جلسه پیگیری مصوبات جلسه قبل و گزارش اقدامات انجام شده، مشکلات و موانع فراروی دستگاههای اجرایی در زمینه اجرای صحیح دسترسی به محیط های فیزیکی شهری و بررسی مشکلات تردد افراد دارای معلولیت و جانبازان برگزار شد، "وجیهه محمدی فلاح" دبیر ستاد مناسب سازی استان ضمن قرائت مصوبات جلسه پیشین از سایر ارگان های پیگیری کنند درخواست کرد به ارائه عملکرد خود بپردازند و همچنین همراه با ارائه مستندات و گزارش مصوّر از مشکلات معابر و مبلمان شهری به بررسی آنان پرداخت.

محمدی فلاح با گلایه از وضعیت نامناسب استان  در زمینه مناسب سازی افزود: شاید اولویت برنامه ریزان شهری و عزیزانی که مسئولیت مناسب سازی اماکن و معابر شهری را عهده دار هستند مسائل دیگری باشد که خیلی به این موضوع ورود نکرده و آنطور که باید حق مطلب را در حق جامعه معظم، معزز و بزرگ افراد دارای معلولیت و جانبازان گرانقدر و همچنین سالمندان و بانوان باردار و... ادا نکرده اند زیرا این افراد همچنان  برای تردد درون شهری با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می نمایند.

وی افزود: شاید در سنوات گذشته قوانین و مقررات خیلی جدی نداشتیم اما در حال حاضر که قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت را داریم و در بند دوم این قانون نیز صراحتاً تکلیف و وظایف کلیه دستگاههای متولّی امر را مشخص کرده است واقعا هیچگونه عذری پذیرفته نیست و برای این قشر از جامعه که بزرگترین اقلیّت اجتماعی را تشکیل میدهند لازم است به شکلی برنامه ریزی شود که کارساز واقع شود تا این عزیزان بتوانند به مانند سایر افراد جامعه زندگی عادی خودشان را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: در هر صورت زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استان سرافراز البرز که همجوار پایتخت می باشد نیست و با کمال تأسف باید عنوان کرد کمتر از ۱۰ درصد معابر و خیابان های این استان برای رفت و آمد افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد : پس از گذشت چندین سال از برگزاری جلسات مناسب سازی و تأکیدات همیشگی و نص صریح قانون همچنان شاهد این هستیم که برای ساختمان های جدید التأسیس فاقد ضوابط مناسب سازی پایان کار صادر میگردد و همچنان کوچه ها و خیابان هایی هم که بازسازی می شود بازهم بدون لحاظ قوانین شهرسازی و ضوابط مناسب سازی است.

محمدی فلاح با اشاره به مبحث فرزند آوری و جوانی جمعیت افزود: بحث جوانی جمعیت که یکی از سیاست های کلان کشور درحال حاضر می باشد و از دستورات ابلاغ شده مقام معظم رهبری (مدالضله العالی) هست متاسفانه در این خصوص هم ما آن ملاحظه لازم را نداشتیم و خانمی که قرار است چندین فرزند داشته باشد و با کالسکه تردد کند آیا واقعا ما محیط شهر را برای وی فراهم کرده ایم؟ آیا واقعاً ما شهر را برای سالمندان و افراد کم توان مناسب سازی کرده ایم؟

مدیرکل بهزیستی البرز در پایان گفت : اما با این حال و وجود مشکلات، دلگرم به عزم جدی جناب آقای دکتر عبداللهی استاندار محترم البرز و جناب آقای افضلی معاون محترم ایشان در امور عمرانی در برطرف کردن مشکلات افراد دارای معلولیت و جانبازان و افراد کم توان هستیم و انشاءالله با تشکیل مستمر این جلسات بسیار بسیار به آینده امیدوار هستیم و این نگاه ویژه به ما هم انگیزه می دهد که بعنوان خادمین مردم مطالبات آنها را پیگیری نمائیم.

کد خبر 72809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد